    From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ursusbus
    Date: Sat, 23 Mar 2019 17:57:07 +0000

    On 23/03/2019 16:25, J.F. wrote:
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/najwi%c4%
    99kszy-w-europie-przetarg-na-autobusy-elektryczne-ro
    zstrzygni%c4%99ty-warszawa-dostanie-130-solaris%c3%b
    3w/ar-BBV84QN

    > Warszawa
    > "Rekordowy przetarg na dostawę 130 elektrycznych autobusów
    > rozstrzygnięto w piątek 22 marca. Kontrakt dostanie Solaris, który
    > dostarczy nowe pojazdy za 399,6 miliona złotych. Była to jednocześnie
    > jedyna oferta, bo do przetargu nie zgłosiły się inne firmy."
    >
    > Ursus nie przystapil?
    > Ma problemy ze swoimi, czy zarobic sie na tym nie da?
    >
    > J.

    Nie wiem, od jak dawna, ale Ursus ma poważne problemy:
    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lublin
    -komornik-w-ursusie-sciaga-10-mln-zl-dlugu-61214.htm

    ,,W środę [20.03] komornik zajął w siedzibie Ursusa SA w Lublinie
    surowce, materiały i części służące do bieżącej produkcji. To wstęp do
    egzekucji długu w wysokości nieco ponad 10 mln zł i ponad 600 tys. zł
    odsetek, jakie Ursus SA ma wobec PKO BP. Firma która jest wciąż
    właścicielem autobusowego Ursus Busa, ma poważne kłopoty finansowe od
    ponad roku."

    ,,Nie wiadomo, czy chodzi tylko o elementy ciągników i maszyn rolniczych,
    czy również części autobusowe, ale Ursus Bus, spółka córka Ursus SA,
    mieści się pod tym samym adresem."

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/miecho
    w-ursus-bus-nie-przyjechal-na-podpisanie-umowy-61155
    .html

    ,,W lutym Miechów rozstrzygnął przetarg na zakup dwóch autobusów
    elektrycznych o długości 8-10 metrów. Samorząd postanowił zwiększyć
    budżet i wybrał ofertę złożoną przez Ursus Bus. Przedstawiciele firmy
    nie stawili się jednak w terminie planowanego podpisania umowy."

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pkm-ka
    towice-rezygnuje-z-umowy-na-elektrobusy-ursusa-61081
    .html

    ,,Ursus Bus nie dostarczy 5 autobusów elektrycznych do Katowic. Tamtejsze
    PKM odstąpiło od umowy z powodu przekroczenia terminu dostaw. To kolejny
    cios w znajdującego się w trudnej sytuacji producenta z Lublina."

    Więc dobrze, że nie wygrał w Warszawie.

    --
    MF