  • 1. Data: 2019-03-23 17:25:38
    Temat: Ursusbus
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/najwi%c4%
    99kszy-w-europie-przetarg-na-autobusy-elektryczne-ro
    zstrzygni%c4%99ty-warszawa-dostanie-130-solaris%c3%b
    3w/ar-BBV84QN

    Warszawa
    "Rekordowy przetarg na dostawę 130 elektrycznych autobusów
    rozstrzygnięto w piątek 22 marca. Kontrakt dostanie Solaris, który
    dostarczy nowe pojazdy za 399,6 miliona złotych. Była to jednocześnie
    jedyna oferta, bo do przetargu nie zgłosiły się inne firmy. "

    Ursus nie przystapil ?
    Ma problemy ze swoimi, czy zarobic sie na tym nie da ?

    J.

  • 2. Data: 2019-03-23 17:38:33
    Temat: Re: Ursusbus
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 17:25:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ursus nie przystapil ?
    > Ma problemy ze swoimi, czy zarobic sie na tym nie da ?

    Obstawiam że ma dosyć zleceń i się nie wyrabia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-03-23 18:57:07
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 23/03/2019 16:25, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Ursus nie przystapil?
    > Ma problemy ze swoimi, czy zarobic sie na tym nie da?

    Nie wiem, od jak dawna, ale Ursus ma poważne problemy:
    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lublin
    -komornik-w-ursusie-sciaga-10-mln-zl-dlugu-61214.htm

    ,,W środę [20.03] komornik zajął w siedzibie Ursusa SA w Lublinie
    surowce, materiały i części służące do bieżącej produkcji. To wstęp do
    egzekucji długu w wysokości nieco ponad 10 mln zł i ponad 600 tys. zł
    odsetek, jakie Ursus SA ma wobec PKO BP. Firma która jest wciąż
    właścicielem autobusowego Ursus Busa, ma poważne kłopoty finansowe od
    ponad roku."

    ,,Nie wiadomo, czy chodzi tylko o elementy ciągników i maszyn rolniczych,
    czy również części autobusowe, ale Ursus Bus, spółka córka Ursus SA,
    mieści się pod tym samym adresem."

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/miecho
    w-ursus-bus-nie-przyjechal-na-podpisanie-umowy-61155
    .html

    ,,W lutym Miechów rozstrzygnął przetarg na zakup dwóch autobusów
    elektrycznych o długości 8-10 metrów. Samorząd postanowił zwiększyć
    budżet i wybrał ofertę złożoną przez Ursus Bus. Przedstawiciele firmy
    nie stawili się jednak w terminie planowanego podpisania umowy."

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pkm-ka
    towice-rezygnuje-z-umowy-na-elektrobusy-ursusa-61081
    .html

    ,,Ursus Bus nie dostarczy 5 autobusów elektrycznych do Katowic. Tamtejsze
    PKM odstąpiło od umowy z powodu przekroczenia terminu dostaw. To kolejny
    cios w znajdującego się w trudnej sytuacji producenta z Lublina."

    Więc dobrze, że nie wygrał w Warszawie.

    --
    MF

  • 4. Data: 2019-03-23 19:03:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 17:57:07 +0000, MF napisał(a):

    > Więc dobrze, że nie wygrał w Warszawie.

    Do Zielonej Góry 30 autobusów trafiło terminowo i już jeżdżą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-03-23 19:04:12
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Obstawiam że ma dosyć zleceń i się nie wyrabia.

    aktualnie Ursus to już ma komornika na karku, z umowy z Katowicami się
    nie wywiązali i została zerwana, do Miechowa nikt na podpisanie umowy
    się nie stawił...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2019-03-23 19:14:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 19:04:12 +0100, tck napisał(a):

    > aktualnie Ursus to już ma komornika na karku, z umowy z Katowicami się
    > nie wywiązali i została zerwana, do Miechowa nikt na podpisanie umowy
    > się nie stawił...

    Ursus Bus czyli spółka której udziałowcem w 60% jest Ursus s.a. IMO ma
    się nieźle i zostanie wykupiona od niego. Ma też dostać spore fundusze
    na rozwój. Szkoda by było jak by padła, bo razem z Solarisem stanowią
    zręby polskiej e-motoryzacji. Mamy w tym segmencie jakieś szanse
    zaistnieć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-03-23 23:26:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Mar 2019 19:14:37 +0100, w
    <1ddexx4yaq41z$.115942kez5ic2.dlg@40tude.net>, Jacek Maciejewski
    <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Szkoda by było jak by padła, bo razem z Solarisem stanowią
    > zręby polskiej e-motoryzacji.

    Solaris już nie jest polski.

  • 8. Data: 2019-03-24 08:12:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 23:26:47 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Sat, 23 Mar 2019 19:14:37 +0100, w
    > <1ddexx4yaq41z$.115942kez5ic2.dlg@40tude.net>, Jacek Maciejewski

    > Solaris już nie jest polski.

    A to akurat mało ważne. Ważne jest że kształci się kadra know-how a to
    nasi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-03-25 01:23:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Mar 2019 08:12:30 +0100, w <1...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > A to akurat mało ważne. Ważne jest że kształci się kadra know-how a to
    > nasi.

    Ta kadra jak się wykształci, to wyjedzie :)

  • 10. Data: 2019-03-25 18:00:31
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 23 Mar 2019 17:25:38 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ursus nie przystapil ?
    >Ma problemy ze swoimi, czy zarobic sie na tym nie da ?

    Dział produkujący autobusy jest obecnie w trakcie sprzedaży.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06