    From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Usprawnienie PC
    Date: Fri, 24 Jan 2020 16:17:52 +0000

    On 24/01/2020 12:10, Trybun wrote:

    > Win 10, który nawiasem pisząc z każdym dniem chodzi coraz gorzej.
    > Szczególnie (przede wszystkim) uciążliwe jest uruchamianie, od kilku dni
    > trwa ono około 5-6 minut. Wcześniej szybciej się uruchamiał, a jeszcze
    > wcześniej start systemu to było raptem kilkanaście sekund. Do wydajności
    > grafiki nie mam uwag, jednak pada łożysko wentylatora, a że nie idzie
    > dostać ani łożyska ani całego wentylatora to pozostała wymiana całej
    > karty na nową.
    >
    > Komp głównie do gier, z uwagą że użytkowane są głównie starsze tytuły.
    >
    > Procek - Pentium dual core 3,06 Ghz, RAM - 4GB DDR3.

    Jeszcze raz: jaki producent i typ płyty?

    Ja bym zaczął od podstaw, czyli sprawdził, co się ładuje przy starcie
    systemu. Potem sprawdziłbym system na obecność robali, szpiegów, koparki
    bitcoinów i innego syfu. Po upewnieniu się, że system jest czysty albo
    wyczyszczeniu z tego, co się zalęgło, sprawdziłbym, jak wygląda
    normalnie zajętość pamięci i czy system dużo swapuje. Dodanie RAM-u w
    takim wypadku pomoże, o ile płyta obsłuży, a system masz w wersji
    64-bitowej. Co do nowoczesnych dysków SSD chodzących na SATA3,
    teoretycznie powinny być kompatybilne z poprzednimi wersjami SATA. Nie
    zawsze to się sprawdza, ale na pewno są takie, które doskonale będą
    działać z Twoją płytą. Jakiś czas temu wymieniłem HDD na SSD w stareńkim
    laptopie z dolnej półki, nowy SSD chodzi na SATA3, ale wg producenta
    jest kompatybilny z SSD2 i SSD1 i w laptopie działa bezproblemowo
    właśnie na SATA1.

    O grafice nie wypowiem się.

    --
    MF