    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Usuwanie alergenów z powietrza
    Date: Mon, 13 Mar 2017 21:02:22 +0100

    Pan Piotrne napisał:

    > Coś w tym stylu miałem na myśli... Wydawało mi się
    > łagodniejsze niż np. golenie.

    > Specjalista orzekł tydzień temu, że to jest alergia
    > na królika. Ale na którą część królika, nie powiedział.

    Inżynier to by podzielił problem na części, a potem sprawdzał
    je po kolei (mam nadzieję, że królik tego nie czyta, bo by
    zszedł na zawał).

    > Królik od tego czasu jest w zamkniętym pomieszczeniu.
    > Problem z alergią jest raczej poważny. Kilka tygodni
    > temu prawdopodobnie z tego powodu zrobiło się ostre
    > zapalenie rogówki wymagające nocnej wizyty w szpitalu
    > okulistycznym.

    I tu zaczyna być poważnie. Taka rogówka, to się nie regeneruje.

> [...]
    >
    > Ciekawie wyglądają urządzenia AirFree Air Purifier. Ale mam
    > wątpliwości do skuteczności działania. Według opisu,
    > powietrze z pomieszczenia ma tam wchodzić "samo" na skutek
    > konwekcji (nie ma żadnego wentylatora). W środku jest
    > ogrzewane do kilkuset stopni, co powoduje zniszczenie
    > alergenów. Potem powietrze jest chłodzone i opuszcza
    > urządzenie. Wydaje mi się, że na przetworzenie całego
    > powietrza nawet z małego pomieszczenia (np. 20 m3)
    > trzeba byłoby czekać bardzo długo. A koszt eksperymentu
    > byłby raczej wysoki - taki oczyszczacz kosztuje ok. 1000 zł.

    Mnie na szczęście żadne alergie się nie imają. Ale widziałem
    jak to działa. Ma się wrażenie, że przez sama obecność,
    wystarcy zbliżyć się do kota na kilka metrów. Żaden Air Free,
    Air Purifier, ani nawet Air Force One tu na nic -- wystarczy
    jedna cząsteczka, by wywołać reakcję. Nadmierne oczyszczanie
    może przynieść skutek taki, że poza tą jedną alergią, przyplączą
    się dalsze.

    --
    Jarek