  • 21. Data: 2010-02-21 10:17:47
    Temat: Re: Uszkodzenia wejść.
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    mariusz pisze:
    > "Konop" <k...@g...pl> wrote in message
    >
    > I ono jest tak po prostu łączone bez chociażby filtru EMI ? Choćby koralik
    > tam dać czy coś ?
    > Ta sama sprawa jest z gniazdami USB czy lutowac masę do obudowy gniazda czy
    > nie. Jedni lutują, inni lutują przez EMI, a inni piszą, że dać 4n7/400V
    > równolegle z 1Mohm.

    A zaglądałeś kiedyś do komputera? Masa płyty głównej ma przy pomocy
    wkrętów połączenie z płytą podłożową obudowy. Ta z kolei ma połączenie z
    obudową zasilacza połączoną z PE w gnieździe.

    MD

  • 22. Data: 2010-02-21 10:19:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Bo przestają być urządzeniami klasy II a stają się klasy 0.

    W klasie 0 tak jak w klasie II nie przewiduje się PE. Miałeś chyba na
    myśli klasę I.

    MD

  • 23. Data: 2010-02-21 11:42:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Sunday, February 21, 2010, 11:19:13 AM, you wrote:

    > W klasie 0 tak jak w klasie II nie przewiduje się PE. Miałeś chyba na
    > myśli klasę I.

    Nie. Klasę I musisz deklarować i projektować z założenia. Dla mnie to
    też jest dziwne, że w momencie dołączenie PE do klasy II urządzenie
    wylatuje do klasy 0 ale tak jest w normie. Szukam teraz tego zapisu i
    znaleźć nie potrafię :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2010-02-21 12:06:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    > W klasie 0 tak jak w klasie II nie przewiduje się PE. Miałeś chyba na
    > myśli klasę I.

    Przekopałem 60335 z poprawkami i załącznikami - nie mogę tego znaleźć
    ale jestem pewien, że było. Na dokładkę na samym początku 60335
    jest... likwidacja klas 0 i 01 :-O pomimo tego, że w tekście,
    szczególnie w załącznikach, nadal o nich mowa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-02-21 13:31:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > nie. Jedni lutują, inni lutują przez EMI, a inni piszą, że dać 4n7/400V

    To zależy po której stronie... jak robisz hosta, to musisz połączyć
    ;)... w przeciwnym wypadku - zależy... generalnie jak podłączysz - nic
    się nie stanie, ekran = masa i tyle, zapewnia to komputer... jeśli nie
    podłączysz - też się nic nie stanie ;)....

    Konop

  • 26. Data: 2010-02-21 18:36:28
    Od: "mariusz" <m...@l...com>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > stanie, ekran = masa i tyle, zapewnia to komputer... jeśli nie
    > podłączysz - też się nic nie stanie ;)....

    Chyba odwrotnie. Device ma GND na stałę, a host i hub ma przez RC lub tylko
    EMI
    Ale noty Texasa mówią o połączeniu koralikiem EMI czyli na sztywno, a inne
    źródła mówią o RC 4n7/1M

  • 27. Data: 2010-02-21 19:44:12
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Chyba nie...

    Porównaj karty katalogowe.
    Warystor w obudowie SMD zadziała zdecydowanie szybciej nawet niż dioda
    1N4148 (uznawana za szybką). Choć w przypadku problemu, którego dotyczy
    dyskusja nie ma to żadnego znaczenia.

    Paweł

  • 28. Data: 2010-02-22 15:51:40
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "mariusz" <m...@l...com> napisał w wiadomości

    > Mam urządzenie samorobne, procesorek, wejścia do których podłączone są
    > czujniki temperatury w domu. Czasami uszkadzają się wejścia.

    wejścia w sensie pinów procesora czy coś innego w układzie?

    > Widocznie z
    > powodu przepięć, wyładowań.

    jakiej energii? Częste te uszkodzenia? Po burzy, po załączeniu silników,
    "niewiadomokiedy"? Widać jakieś ślady po uszkodzeniu? Jak jest zasilany
    Twój układ?

    > Jeżeli dam warystory na wejścia, gasiki gazowe lub transile. Wejścia są
    > dzielnikami zasilanymi przez rezystor.
    > Czy lepiej jak te elementy zabezpieczające podłączę między wejście a GND
    > urządzenia czy między wejście a PE instalacji elektrycznej?

    jak masz skopane rozprowadzenie masy w układzie albo źle rozwiązane
    wejście, to Ci nie pomoże żaden element, niezależnie czy go dasz do PE czy
    do GND, ewentualnie zamiast uszkodzeń wejścia będziesz miał pad całego
    procka albo zwis/latchup. Urządzenie z wejściami narażonymi na przepięcia
    musi być od podstaw odpowiednio pomyślane.
    W Twoim przypadku, jeśli jest taka możliwość, najlepiej jest zwiększać
    rezystor włączony szeregowo z wejściem.

    e.

  • 29. Data: 2010-02-23 06:01:30
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:31:49 +0100, mariusz napisał(a):

    > Mam urządzenie samorobne, procesorek, wejścia do których podłączone są
    > czujniki temperatury w domu. Czasami uszkadzają się wejścia. Widocznie z
    > powodu przepięć, wyładowań.

    Moze da rade ominac problem:). Masz przewody ekranowane? Jesli masz
    mozliwosc, to moze wystarczy zmienic na ekranowane...

    m.