eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga Pirat - samochod z ogranicznikiem do 100km a policjanci odnotowali 122km/h › Re: Uwaga Pirat - samochod z ogranicznikiem do 100km a policjanci odnotowali 122km/h
    Date: Fri, 01 Aug 2014 13:49:17 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga Pirat - samochod z ogranicznikiem do 100km a policjanci odnotowali
    122km/h

    Użytkownik fReLuZ napisał:
    > Wlasnie obejrzalem Uwaga Pirat, w ktorym zatrzymali busa, ktory bodajrze
    > na 70 km/h ograniczenia jechal 122 km/h. Kierowca stwierdzil, iz zgodnie
    > z przepisami w busie ma ogranicznik do 100 km/h i ten wynik to kosmos i
    > odmowil przyjecia mandatu.
    >
    > I co mnie dziwi to:
    > -policjanci byli zdziwieni - wrecz popatrzyli na siebie nie wiedzac co
    > zrobic
    > -poczym powiedzieli dziekuje panu i oddali dokumenty
    > -na odchodne powiedzieli, ze spotkamy sie w sadzie
    > -nic nie dali do podpisania

> [...]

    Sądzę że żaden z przepisów Kodeksu Wykroczeń i Kodeksu postępowania w
    sprawach o wykroczenia nie daje policjantowi prawa do zmuszenia
    obywatela do podpisania czegokolwiek. Policjant proponuje mandat,
    obywatel odmawia - to jest koniec rozmowy. Wręcz niepoważnym byłoby ze
    strony przedstawiciela władzy targowanie się z obywatelem - nie chce
    wziąć mandatu, jego prawo. Policjant wpisuje w protokół odmowę (a
    przecież w ogóle nie ma obowiązku tego mandatu proponować - zawsze może
    uznać ze "cennik" mandatów jest za krótki - a więcej jak w "cenniku" dać
    może tylko sąd) i tyle.

    Zrobili co należało i teraz sąd się tym zajmie.

    --
    Darek