  • Data: 2014-10-24 19:14:07
    Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:

    > Zadziwiające.
    > Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek.
    > Do tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
    > Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
    >
    > Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta?

    Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik.
    Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie dają też wiarygodnych
    wartości,
    bo badany przychodzi i wie, że "coś" ma się wydarzyć i oczekuje zdarzenia.
    Dodatkowo wie jak ma zareagować, bo wciska guzik czy coś tam innego.
    A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenę co
    zrobić: hamować, skręcać, zamknąć oczy :-)
    Rok temu przechodziłem jakieś tam badania dla kierowców
    i przy tej okazji dokopałem się do materiałów, gdzie wykazano,
    że jak w tych testach reakcji wprowadzono różnicowanie sygnałów
    i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje się zielone kółko to wciskamy 1,
    a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrósł o
    ok 0,2sek
    więc już masz 0,2 znikąd.