    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VWoszukani wystapcie do apelu
    Date: Fri, 9 Oct 2015 12:20:59 +0200

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> [...]

    Czesc pewnie jest.
    Na zachodzie bywaja ludzie, dla ktorych ekologia wazna. I kupili WV bo
    np ma najczystsze spaliny :-)

    >Bo ja nie jestem. I zgaduję, że wielu myśli "i bardzo dobrze, że
    >producent samochodów dba o klientów pomimo tych kretyńskich norm".
    >W końcu dzięki sztuczkom VW - ich samochody jeżdżą lepiej.
    >Ja bym się wcale nie pchał do serwisu, żeby mi "naprawili" taki
    >samochód.

    Otoz to.
    Aczkolwiek trudno powiedziec co oni tam "zoptymalizowali" i jaki to ma
    wplyw na "jezdza lepiej".

    Np ma wieksza moc i lepsze przyspieszenia, ale pali nieco wiecej.

    Co prawda na razie sie mowi np o wmontowaniu dodatkowego wtryskiwacza
    do wydechu ... raczej nie zmieni to nic w jedzie, a spalanie wzrosnie.

    No ale zawsze mozna odgornie - odebrac plakietke ekologiczna, i wydac
    nowa dopiero po uzyskaniu zaswiadczenia ze auto juz spelnia norme.
    U nas na razie to niemal bez znaczenia, ale w Niemczech troche uderzy
    i w klientow i w VW.

    P.S. To juz nie optymalizacja - to zabezpieczenia przed nadmierna
    emisja :-)

    http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswa
    gen-spaliny/wiadomosci/news-dieselszwindel-nowe-prog
    ramy-katalizatory-i-wtryskiwacze,nId,1900302

    J.