    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Jan 2013 12:18:32 +0100

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 23:10:56 +0100, Ergie napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Więc może zamiast walczyć z tym by ITD nie było walczyć z bzdurnymi
    > ograniczeniami tam gdzie są nieuzasadnione - wtedy ITD przeniesie się w inne
    > potencjalnie bardziej niebezpieczne miejsce i wszyscy będą zadowoleni.

    A to też jest jedna z rzeczy którą warto się zająć, ale to nie odpowiada na
    kwestie jak zagonić funkcjonariuszy w miejsca niebezpieczne, a nie w
    miejsca powiedzmy zaskakujące.

    > Pamiętam taką ogólnopolską akcję usuwania bzdurnych ograniczeń kilka lat
    > temu i sporo tego w okolicy poznikało - może warto to powtórzyć.

    Wiele z tych ograniczeń w "papierach" ma porządek.
    Stawia się je w miejscach gdzie są/były wypadki, tylko bez uwzględnienia
    tego czy uczestnicy wypadku jechali z prędkością dozwoloną.
    Bo zgadzam się że jak ruch w danym miejscu odbywa się z prędkością
    dozwoloną i są wypadki, to być może ograniczenie byłoby słuszne.

    Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to jaki
    jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
    rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
    gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.

    > A czas masz darmowy?

    Gdyby te prędkości maksymalne jeszcze się chciały przekładać na czas
    dojazdu - jedynie na autostradzie to działa, bo tam faktycznie ile jedziesz
    to w tyle dojedziesz.

    Na drogach jednojezdniowych żeby podnieść znacząco prędkość średnią, to już
    trzeba zacząć cuda robić na drodze.

    A w mieście jak jest ruch (bo nawet niekoniecznie korki) to prędkość
    przelotowa robi się praktycznie bez wpływu na prędkość średnią która jakby
    nie kombinować i tak wypada gdzieś w okolicach 20km/h.