-
Data: 2013-01-11 13:04:46
Temat: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n4u4x4mp8voz$....@4...n
et...
> Ale zawsze można radiowóz ustawić 5m za tablicą początku miejscowości, a
> można też w centrum.
> Szybka jadzda w centrum jest bardziej niebezpieczna, ale mniej kierowców
> to
> robi.
> Chodzi o to żeby radiowóz stał w centrum, a nie przy tablicy, bezpośrednio
> w miejscu wprowadzenia ograniczenia.
Mnie chodzi o to by ograniczenie stało tam gdzie jest potrzebne. Czyli znak
początek terenu zabudowanego (i ograniczenie do 50) powinien stać dopiero
tam, gdzie rzeczywiście trzeba tyle jechać i wtedy nie ma problemu, że
Policja stoi 5m za tym znakiem.
>>> Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
>>> jaki
>>> jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
>>> rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
>>> gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.
>> Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
>> powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.
> Formalnie jest ok - były wypadki, miejsce niebezpieczne, jest
> ograniczenie.
> Szkoda że w takim programie narodowym nikt nie raczył tego zjawiska
> zauważyć.
W tym rzecz, że formalnie nie jest ok, bo ograniczenia nie powinny być
stawiane na podstawie statystyk z wypadków ale na podstawie parametrów
technicznych drogi (np. promień skrętu) i okolicy (np. szkoła).
>> No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie
>> paliwa,
>> ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie
>> warto
>> jechać 90.
> Tu się nie zgodzę - na autostradzie wzrost zużycia paliwa jest w miarę
> liniowy i owszem można liczyć że się opłaca.
> Natomiast robienie wiekszych średnich prędkości (rzędu 100 i więcej) na
> krajówkach to już agresywna jazda, duże zużycie paliwa i dużo bardziej
> niebezpieczna jazda.
Ale ja nie pisałem o jeżdżeniu średnio 100 na krajówce, ale o tym, że
jeżdżenie poniżej ograniczenia czyli 70 / 90 nie powoduje oszczędności
paliwa wbrew temu co niektórym się wydaje.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 15:37 Gotfryd Smolik news
- 12.01.13 09:26 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=