-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Date: Thu, 10 Jan 2013 20:20:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 80
Message-ID: <kcn498$ppj$1@node2.news.atman.pl>
References: <7...@4...net>
<kcjcke$n0p$1@node1.news.atman.pl>
<1a0x2egp6tl1q.1mqp5xrzr894o$.dlg@40tude.net>
<kcjntc$333$1@node1.news.atman.pl>
<k...@4...net>
<kckpti$7j6$1@node1.news.atman.pl>
<fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: apn-46-76-116-199.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1357845608 26419 46.76.116.199 (10 Jan 2013 19:20:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2013 19:20:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478960
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.
net...
>> Więc może zamiast walczyć z tym by ITD nie było walczyć z bzdurnymi
>> ograniczeniami tam gdzie są nieuzasadnione - wtedy ITD przeniesie się w
>> inne
>> potencjalnie bardziej niebezpieczne miejsce i wszyscy będą zadowoleni.
> A to też jest jedna z rzeczy którą warto się zająć, ale to nie odpowiada
> na
> kwestie jak zagonić funkcjonariuszy w miejsca niebezpieczne, a nie w
> miejsca powiedzmy zaskakujące.
Jak nie będzie zaskakujących ograniczeń tylko niebezpieczne to
funkcjonariusze siłą rzeczy będą w niebezpiecznych.
>> Pamiętam taką ogólnopolską akcję usuwania bzdurnych ograniczeń kilka lat
>> temu i sporo tego w okolicy poznikało - może warto to powtórzyć.
> Wiele z tych ograniczeń w "papierach" ma porządek.
> Stawia się je w miejscach gdzie są/były wypadki, tylko bez uwzględnienia
> tego czy uczestnicy wypadku jechali z prędkością dozwoloną.
No to nie ma porządku w papierach. To że kiedyś zdarzył się wypadek bo ktoś
jechał rozklekotanym golfem i go zniosło na bok nie jest powodem by postawić
ograniczenie.
> Bo zgadzam się że jak ruch w danym miejscu odbywa się z prędkością
> dozwoloną i są wypadki, to być może ograniczenie byłoby słuszne.
Oczywiście (z zastrzeżeniem sprawnego pojazdu).
> Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
> jaki
> jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
> rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
> gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.
Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.
>>> Jakie mityczne? :)
>>> Moje auto jak jadę powoli zużywa 8l/100km, jak jadę szybko to 50l/100km
>>> :)
>> A czas masz darmowy?
> Gdyby te prędkości maksymalne jeszcze się chciały przekładać na czas
> dojazdu - jedynie na autostradzie to działa, bo tam faktycznie ile
> jedziesz
> to w tyle dojedziesz.
No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie paliwa,
ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie warto
jechać 90.
> Na drogach jednojezdniowych żeby podnieść znacząco prędkość średnią, to
> już
> trzeba zacząć cuda robić na drodze.
Mi nie chodzi o podniesienie, ale nie obniżanie. Po co jechać poniżej 90 na
tych odcinkach na których 90 jest dozwolone. Jazda 70 nie ma sensu
ekonomicznego.
> A w mieście jak jest ruch (bo nawet niekoniecznie korki) to prędkość
> przelotowa robi się praktycznie bez wpływu na prędkość średnią która jakby
> nie kombinować i tak wypada gdzieś w okolicach 20km/h.
Jeśli od świateł do świateł jest kilometr to bardziej ekonomicznie jest ten
odcinek przejechać 50 niż 40 nawet zakładając, ze i tak trafimy na czerwone.
Tak więc wychodzi na to, że ani w mieście, ani poza miastem ani na
autostradzie nie warto jechać wolniej niż stanowią ograniczenia. W mieście i
poza miastem nie przyniesie to żadnych oszczędności paliwa, a może przynieść
stratę czasu. Na autostradzie wolniejsza jazda przyniesie oszczędność na
spalaniu ale za to kosztem dużej różnicy w czasie dojazdu.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.13 22:27 Tomasz Pyra
- 10.01.13 22:03 Gotfryd Smolik news
- 11.01.13 11:46 LEPEK
- 11.01.13 13:04 Ergie
- 11.01.13 15:37 Gotfryd Smolik news
- 12.01.13 09:26 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=