eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW fotoradarach nie chodzi o pieniądze? › Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
    Date: Thu, 10 Jan 2013 20:20:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 80
    Message-ID: <kcn498$ppj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <7...@4...net>
    <kcjcke$n0p$1@node1.news.atman.pl>
    <1a0x2egp6tl1q.1mqp5xrzr894o$.dlg@40tude.net>
    <kcjntc$333$1@node1.news.atman.pl>
    <k...@4...net>
    <kckpti$7j6$1@node1.news.atman.pl>
    <fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: apn-46-76-116-199.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1357845608 26419 46.76.116.199 (10 Jan 2013 19:20:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2013 19:20:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478960
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.
    net...

    >> Więc może zamiast walczyć z tym by ITD nie było walczyć z bzdurnymi
    >> ograniczeniami tam gdzie są nieuzasadnione - wtedy ITD przeniesie się w
    >> inne
    >> potencjalnie bardziej niebezpieczne miejsce i wszyscy będą zadowoleni.

    > A to też jest jedna z rzeczy którą warto się zająć, ale to nie odpowiada
    > na
    > kwestie jak zagonić funkcjonariuszy w miejsca niebezpieczne, a nie w
    > miejsca powiedzmy zaskakujące.

    Jak nie będzie zaskakujących ograniczeń tylko niebezpieczne to
    funkcjonariusze siłą rzeczy będą w niebezpiecznych.

    >> Pamiętam taką ogólnopolską akcję usuwania bzdurnych ograniczeń kilka lat
    >> temu i sporo tego w okolicy poznikało - może warto to powtórzyć.

    > Wiele z tych ograniczeń w "papierach" ma porządek.
    > Stawia się je w miejscach gdzie są/były wypadki, tylko bez uwzględnienia
    > tego czy uczestnicy wypadku jechali z prędkością dozwoloną.

    No to nie ma porządku w papierach. To że kiedyś zdarzył się wypadek bo ktoś
    jechał rozklekotanym golfem i go zniosło na bok nie jest powodem by postawić
    ograniczenie.

    > Bo zgadzam się że jak ruch w danym miejscu odbywa się z prędkością
    > dozwoloną i są wypadki, to być może ograniczenie byłoby słuszne.

    Oczywiście (z zastrzeżeniem sprawnego pojazdu).

    > Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
    > jaki
    > jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
    > rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
    > gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.

    Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
    powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.

    >>> Jakie mityczne? :)
    >>> Moje auto jak jadę powoli zużywa 8l/100km, jak jadę szybko to 50l/100km
    >>> :)

    >> A czas masz darmowy?

    > Gdyby te prędkości maksymalne jeszcze się chciały przekładać na czas
    > dojazdu - jedynie na autostradzie to działa, bo tam faktycznie ile
    > jedziesz
    > to w tyle dojedziesz.

    No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie paliwa,
    ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie warto
    jechać 90.

    > Na drogach jednojezdniowych żeby podnieść znacząco prędkość średnią, to
    > już
    > trzeba zacząć cuda robić na drodze.

    Mi nie chodzi o podniesienie, ale nie obniżanie. Po co jechać poniżej 90 na
    tych odcinkach na których 90 jest dozwolone. Jazda 70 nie ma sensu
    ekonomicznego.

    > A w mieście jak jest ruch (bo nawet niekoniecznie korki) to prędkość
    > przelotowa robi się praktycznie bez wpływu na prędkość średnią która jakby
    > nie kombinować i tak wypada gdzieś w okolicach 20km/h.

    Jeśli od świateł do świateł jest kilometr to bardziej ekonomicznie jest ten
    odcinek przejechać 50 niż 40 nawet zakładając, ze i tak trafimy na czerwone.

    Tak więc wychodzi na to, że ani w mieście, ani poza miastem ani na
    autostradzie nie warto jechać wolniej niż stanowią ograniczenia. W mieście i
    poza miastem nie przyniesie to żadnych oszczędności paliwa, a może przynieść
    stratę czasu. Na autostradzie wolniejsza jazda przyniesie oszczędność na
    spalaniu ale za to kosztem dużej różnicy w czasie dojazdu.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: