    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
    Date: Fri, 11 Jan 2013 13:04:46 +0100

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Ale zawsze można radiowóz ustawić 5m za tablicą początku miejscowości, a
    > można też w centrum.
    > Szybka jadzda w centrum jest bardziej niebezpieczna, ale mniej kierowców
    > robi.

    > Chodzi o to żeby radiowóz stał w centrum, a nie przy tablicy, bezpośrednio
    > w miejscu wprowadzenia ograniczenia.

    Mnie chodzi o to by ograniczenie stało tam gdzie jest potrzebne. Czyli znak
    początek terenu zabudowanego (i ograniczenie do 50) powinien stać dopiero
    tam, gdzie rzeczywiście trzeba tyle jechać i wtedy nie ma problemu, że
    Policja stoi 5m za tym znakiem.

    > Formalnie jest ok - były wypadki, miejsce niebezpieczne, jest
    > ograniczenie.
    > Szkoda że w takim programie narodowym nikt nie raczył tego zjawiska
    > zauważyć.

    W tym rzecz, że formalnie nie jest ok, bo ograniczenia nie powinny być
    stawiane na podstawie statystyk z wypadków ale na podstawie parametrów
    technicznych drogi (np. promień skrętu) i okolicy (np. szkoła).

    > Tu się nie zgodzę - na autostradzie wzrost zużycia paliwa jest w miarę
    > liniowy i owszem można liczyć że się opłaca.
    > Natomiast robienie wiekszych średnich prędkości (rzędu 100 i więcej) na
    > krajówkach to już agresywna jazda, duże zużycie paliwa i dużo bardziej
    > niebezpieczna jazda.

    Ale ja nie pisałem o jeżdżeniu średnio 100 na krajówce, ale o tym, że
    jeżdżenie poniżej ograniczenia czyli 70 / 90 nie powoduje oszczędności
    paliwa wbrew temu co niektórym się wydaje.

    Pozdrawiam
    Ergie