  • Data: 2020-04-07 22:33:55
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: Grzexs <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawa publikacja
    > http://snauka.pl/postp-techniczny-w-historii-telekom
    unikacji-polskiej.html

    > Niestety - czesci nie dzialaja, trzeba sciagnal plik Worda.
    > Autor tam faktycznie pisze o miasto-miasto oraz o ACMM,
    > przy czym ten m-m zalicza do "ruchu automatycznego".
    >
    > O co chodzi z tym ACMM - czemu to inne niz m-m ?
    > Zargonowe okreslenie technologii - bo m-m to jakas doklejka do
    > Strowgera ?

    Raczej sposób działania. ,,Miasto - miasto" to najpierw wybierało się
    numer kierunkowy i otrzymywało się (albo nie) numer odległej centrali, a
    potem już wybierało lokalny numer. Niewątpliwie odbywało się to po
    ,,strowgerowsku", czyli impulsy z tarczy bezpośrednio sterowały
    wybierakami. Ale pamiętam, że we Wrocławiu oddano do użytku centralę
    Pentaconta, 55xxxx i system ,,miasto - miasto" z nią współpracował, choć
    dość opornie - po wybraniu kierunkowego była bardzo długa marszruta i
    dopiero potem otrzymywało się sygnał odległej centrali. Potem kręcąc
    miałem wrażenie, że impulsy przechodzą z dużym opóźnieniem. Jeszcze
    ciekawiej było z wybieraniem tonowym. Tony były zamieniane na impulsy,
    co dla kogoś niezorientowanego dawało wrażenie zwiechy.

    Natomiast ,,ACMM" działało po ,,rejestrowemu" - wybierało się 0, prawie
    natychmiast otrzymywało się sygnał (o innym tonie) i kręciło resztę,
    potem była marszruta i sygnał wołania.

    Co ciekawe - kiedyś dzwoniłem z Trzebnicy do Wawy. Zaskoczyło mnie, że
    już po zerze otrzymywało się długą marszrutę, a dalej już normalnie.

    > Tamze informacja, ze ACMM zaczeto wdrazac od 1977.

    To możliwe.

    --
    Grzexs