  • Data: 2020-04-07 23:18:20
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: PiotRek <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-07 o 22:33, Grzexs pisze:
    > Raczej sposób działania. ,,Miasto - miasto" to najpierw wybierało się
    > numer kierunkowy i otrzymywało się (albo nie) numer odległej centrali, a
    > potem już wybierało lokalny numer. [...]

    Lokalny albo i kolejny kierunkowy (oficjalnie istniały takie złożone
    kierunkowe).

    Kiedyś tak się bawiłem, że dzwoniąc z Warszawy wybierałem np.
    889~822~887~822~889~822~PQMCDU (Olsztyn - Warszawa - Suwałki - Warszawa
    - Olsztyn - Warszawa i tutaj jakiś warszawski numer lokalny). Nawet dało
    się pogadać. :-)))
    Ale nie każde miasto pozwalało na takie zabawy.

    > Natomiast ,,ACMM" działało po ,,rejestrowemu" - wybierało się 0, prawie
    > natychmiast otrzymywało się sygnał (o innym tonie) i kręciło resztę,
    > potem była marszruta i sygnał wołania.

    Ów inny ton wprowadzono później (tak naprawdę to było złożenie dwóch
    tonów). Początkowo, gdy wprowadzono ACMM, po wybraniu zera było
    standardowe 425 Hz.

    --
    P.