    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 27 Oct 2014 11:45:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

    On Mon, 27 Oct 2014, v...@g...com wrote:

    > http://kryzysowo.pl/skimming-przestepcza-dzuma-xxi-w
    ieku/
    > czyli przestepca FIZYCZNIE montuje nakladki na bankomacie,

    Tak.

    > Ale wtedy tenze przestepca pozna kod PIN oraz strukture
    > mojej karty debetowej co umozliwi mu jej sklonowanie, czy tak?

    Tak.

    Ze znanych początkowych przypadków "stwierdzenia skimmingu"
    (w Polsce) był opisywany przypadek, kiedy to bank posłał klientowi
    standardowe pismo "na drzewo", a reklamowana transakcja była
    w odstępie kilku sekund kilkanaście km dalej od "prawdziwej"
    (złodziej płacił prawie jednocześnie z prawowitym właścicielem
    karty, tyle że po przeciwnej stronie któregoś dużego miasta)

    > P.S. Podkreslam, ze NIE MAM karty KREDYTOWEJ,

    Wiemy.

    > a zadnych numerow karty debetowej nigdy nikomu nie podawalam
    > ani przez Internet ani w tzw. realu.

    To Ci już wyjaśnili, że się mylisz :>
    (no chyba że... nie płacisz kartą w większości sklepów, tak
    jak ja :P)
    Możesz sobie sprawdzić, głównie w archiwach .prawo, co od jakichś
    10 lat piszę o kartach.
    Mianowicie coś o postawionym na głowie sposobie wkładania karty
    do czytnika.
    "Swoją kartą" (wypożyczoną od banku skądinąd, bo to nie jest
    własność posiadacza) powinno się przez czytnik przejeżdżać SAMEMU.
    Kropka.
    Wtedy czytnik musi być zmanipulowany, a to już jest problem.

    pzdr, Gotfryd