  • Data: 2018-06-20 19:22:12
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-20 o 05:59, Budzik pisze:

    > Na czym ta sprawczosc poolegała?

    Na tym, że zawsze musi być winowajca, nawet jeśli logika temu zaprzecza.
    Ja jestem jedynie użytkownikiem takiego stanu rzeczy.

    Przytoczę Ci zdarzenie, którego kumpel doświadczył niedawno. To będzie
    też przy okazji dyskusji o kombi, gdzie jeden z kolegów stwierdził, że
    widoczność w lusterku wstecznym nie jest do niczego przydatna bo są
    boczne. No więc kolega jeździ Citroenem Berlingo - część ładowna jest
    zabudowana więc w lusterku wstecznym niczego nie widać. Zaparkował przy
    Żabce przodem do muru. Wrócił do auta, wrzucił na budę zakupy, wsiadł za
    kierownicę, zaczął cofać i... stłuczka. W międzyczasie gdy wsiadał
    samochód dostawczy zaparkował tuż za nim blokując mu wyjazd z parkingu.
    Nie był w stanie zobaczyć go. Przyjechała policja ... i kto jest temu
    winny? Oczywiście kolega. Mandat 100zł.

    Czym kolega zawinił? Czego niby ten mandat miałby go nauczyć? Czy ten
    mandat cokolwiek może zmienić w sposobie postępowania za kierownicą?

    Logika podpowiada, że skoro ktoś stanął w niedozwolonym miejscu i
    zablokował możliwość wyjazdu a także ustawił się tak, że kierowca
    blokowanego pojazdu nie mógł go zobaczyć boi nie miał lusterka
    wstecznego, to jedynym winowajcą jest blokujący. Tymczasem przepisy
    mówią co innego. Logicznie niewinny ponosi winę.

    No więc ja od logicznie niewinnego chciałem kasę z jego OC za szybę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek