  • 41. Data: 2017-06-08 14:48:38
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.06.2017 o 14:29, Pszemol pisze:
    > "ddddddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    >
    > No świadczy o Twojej dużej miłości do samochodów... :-)

    > Nic nie zmienia, i nie interesuje mnie koszt utrzymania.
    > Nie pytam o to.

    > Jak kupisz auto za 300 kafli to masz do obliczeń wartość jego
    > wstawić w całości, a nie rozłożoną na 3 lata. Skąd to wziąłeś?
    > Nie pytam o wysokość Twojego zadłużenia, pytam o stosunek
    > wartości Twoich samochodów w stosunku do Twoich zarobków.
    > Czemu niepotrzebnie komplikujesz temat? :-)

    bo pytanie jest bezsensowne i zastanawiam się czemu to ma służyć. Ciągle
    liczę na to że uzyskując odpowiedź chcesz wyciągnąć jakieś wnioski, bo
    zwykle po to zadaje się pytanie.
    W tej chwili wartość moich aut w stosunku do dochodów... no w sumie nie
    wiem, bo nie wiem co to jest brutto, skoro do kieszeni biorę netto
    pomniejszone o podatek dochodowy, to żeby wyliczyć mój dochód brutto to
    mam dodać 23%, a może więcej albo mniej? a może liczyć to w stosunku do
    przychodów, bo to jest to twoje brutto? do dochodu brutto zaliczyć
    powinienem wizytę u lekarza na kasę chorych? chyba tak, bo to taki sam
    mój dochód, jak i pozostała nierealna różnica między tym co mam na rękę,
    a kwotą brutto. Nigdy jeszcze nie wydałem pieniędzy brutto więc nie wiem
    ile to jest.

    Łukasz

  • 42. Data: 2017-06-08 14:59:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >bo pytanie jest bezsensowne i zastanawiam się czemu to ma służyć.
    >Ciągle liczę na to że uzyskując odpowiedź chcesz wyciągnąć jakieś
    >wnioski, bo zwykle po to zadaje się pytanie.

    Czuje, ze chce uzasadnic zakup Tesli :-)

> [...]
    >stosunku do przychodów, bo to jest to twoje brutto? do dochodu brutto
    >zaliczyć powinienem wizytę u lekarza na kasę chorych?

    No wiesz, Amerykanin moze i dostawal wiekszy % do reki, ale musial
    zaplacic za polise zdrowotna, i odlozyc na emeryture, wiec moze nie
    takie glupie z tym brutto.

    J.

  • 43. Data: 2017-06-08 17:18:33
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.06.2017 o 14:42, Pszemol pisze:

    > W moim pytaniu chodzi mi tylko o psychikę człowieka: "jak drogi samochód
    > kupuję dla siebie". I celowo w pytaniu odfiltrowuję zarobki, bo dla kogoś
    > kto zarabia 30 kafli miesięcznie zakup jakiegoś mercedesa klasy C będzie
    > zakupem oszczędnym a gdyby poszalał to kupiłby klasę E a dla kogoś kto
    > zarabia 3 kafle na miesiąc zakup 10 legniego Golfa czy Yarisa jest zakupem
    > oszczędnym a poszalałby gdyby kupił mercedesa klasy C. Nie pytam o zarobki!
    > Czy teraz jasne?

    nie, nie jasne
    nie da się z tego wywnioskować nic, nawet jeżeli chodzi o psychikę.
    Jeden 30 lat spłaca kredyt za dom, drugi kupuje drogie auto, trzeci woli
    wyjeżdżać na wycieczki, a czwarty przepracuje dwa miesiące w roku, żeby
    pozostałe dziesięć spędzić na jeździe autostopem. Dom można dostać w
    spadku. Auto można kupować np. w czasie lepszych zarobków.
    Ja jeżdżę autami wartymi kilkadziesiąt procent mojego dochodu każde, nie
    dlatego że lubię tyle wydawać. Zmianę z auta za kilka tysięcy zł na auto
    za kilkanaście zrobiłem jak miałem lepszy rok (zarobiłem więcej),
    podobnie z kilkunastu na kilkadziesiąt tysięcy. Ale koszt utrzymania
    auta za kilka i kilkadziesiąt tysięcy zł jest podobny, jak je zmieniam
    to też tylko wtedy gdy mam zastrzyk gotówki i mogę dołożyć te kilka czy
    kilkanaście tysięcy do auta które mi się podoba. W zasadzie dla mnie
    jest to nadal auto za kilka procent mojego dochodu.

    Łukasz

  • 44. Data: 2017-06-08 18:39:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

> [...]
    > pomniejszone o podatek dochodowy, to żeby wyliczyć mój dochód brutto to
    > mam dodać 23%, a może więcej albo mniej? a może liczyć to w stosunku do

    Nie wiedziałem że to takie trudne dla Ciebie...
    Dochody brutto to suma kwot jakie wpisałeś w kwietniu w formularzu PIT jaki
    pewnie Ty lub Twój księgowy wysłał za Ciebie do izby skarbowej: pensja z
    zakladu pracy, emerytura, wpływy z najemu lub dzierżawy, tantiemy z praw
    autorskich, zasiłki itp, itd.
    Chodzi o kolumnę PRZYCHÓD.

> [...]
    > mój dochód, jak i pozostała nierealna różnica między tym co mam na rękę,
    > a kwotą brutto. Nigdy jeszcze nie wydałem pieniędzy brutto więc nie wiem

    Łukasz, jeśli to sprawia Ci tyle kłopotu i stresu to odpuść sobie i nie
    bierz udziału w zabawie... Nie warto!

  • 45. Data: 2017-06-08 18:43:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

    > nie, nie jasne
    > nie da się z tego wywnioskować nic, nawet jeżeli chodzi o psychikę.

    Weź Ty mi proszę nie mów co się da zrobić a czego się nie da, ok? :-))))

> [...]
    > pozostałe dziesięć spędzić na jeździe autostopem. Dom można dostać w
    > spadku. Auto można kupować np. w czasie lepszych zarobków.

    No i w czym widzisz tu problem?
    Przecież ja nie próbuję Cie ukarać, czemu tak się bardzo bronisz???

> [...]
    > za kilkanaście zrobiłem jak miałem lepszy rok (zarobiłem więcej),
    > podobnie z kilkunastu na kilkadziesiąt tysięcy.

    Chodzi mi o aktualną wartość auta a nie cenę jego zakupu i tą aktualną
    wartość porównaną do aktualnych zarobków, nie zarobków sprzed lat.

    > Ale koszt utrzymania
    > auta za kilka i kilkadziesiąt tysięcy zł jest podobny,

    I dlatego między innymi mnie on nie interesuje i nie chcę go tu wliczać.

    > jak je zmieniam
    > to też tylko wtedy gdy mam zastrzyk gotówki i mogę dołożyć te kilka czy
    > kilkanaście tysięcy do auta które mi się podoba.

    Nie pytam też wcale o to kiedy kupujesz i za co kupujesz ani dlaczego wtedy
    kupujesz :-)

    > W zasadzie dla mnie
    > jest to nadal auto za kilka procent mojego dochodu.

    I tylko o to pytam. Wreszcie :-) Kilka procent?

    Wartość wszystkich aut w Twojej rodzinie w porównaniu do aktualnych
    zarobków brutto całego gospodarstwa domowego to zaledwie kilka (2-3)
    procent?

  • 46. Data: 2017-06-08 18:59:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.06.2017 o 18:39, Pszemol pisze:

> [...]
    > pewnie Ty lub Twój księgowy wysłał za Ciebie do izby skarbowej: pensja z
    > zakladu pracy, emerytura, wpływy z najemu lub dzierżawy, tantiemy z praw

    jak widzisz sam nie wiesz co piszesz. Miałem rok w którym miałem
    milionowy przychód, ujemny dochód (stratę), a żyło mi się w tym roku
    średnio (na kredyt) ;)
    np. ktoś na tej grupie bawiący się w rajdy - jest bardzo prawdopodobne,
    że jego dochód jest niższy niż koszt samochodów, bo np. dofinansował go
    sponsor - bez tego jeździłby autem za kilkanaście a nie kilkadziesiąt
    tysięcy
    Znajomy auto odziedziczył po ojcu. Stać go na jego utrzymanie bo jest w
    miarę nowe i się nie psuje, ale jakby mu go ukradli to nie kupiłby
    następnego takiego - bo za co. Ja też bym kupił coś tańszego gdyby moje
    ukradli - bo stać na zakup było mnie kiedyś, teraz stać mnie na utrzymanie.

    > Łukasz, jeśli to sprawia Ci tyle kłopotu i stresu to odpuść sobie i nie
    > bierz udziału w zabawie... Nie warto!

    po prostu dochód brutto to jakaś wymyślona kwota, sens jest brać kwotę
    na rękę (nazwałbym ją netto ale netto kojarzy mi się jako "bez vat" a
    nie jako "po opodatkowaniu"). A koszt auta to żaden wyznacznik i nie da
    się wyciągnąć na jego podstawie żadnych wniosków. Coś by mogły
    powiedzieć "ogólne roczne koszty posiadania samochodu" oraz koszt
    posiadania samochodu w stosunku do zarobków "netto"

    Łukasz

  • 47. Data: 2017-06-08 19:14:37
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 14:48:43 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > bo pytanie jest bezsensowne i zastanawiam się czemu to ma służyć. Ciągle
    > liczę na to że uzyskując odpowiedź chcesz wyciągnąć jakieś wnioski, bo
    > zwykle po to zadaje się pytanie.

    Pszemol niestety bawi sie w prawdziwego naukowca bo nie chce wpływac swoim badaniem
    na wyniki :)

    A sens pytania na moje krzywe oko jest taki ze w Polsce jestesmy nauczeni ze "zastaw
    sie a postaw sie" albo ze "tanie mięso psy jedzą", albo ze "lepsze własne auto od
    autobusu".

    A na zachodzie podejscie do samochodów i nieruchomości jest bardziej elastyczne.
    Amerykanie nie buduja domów na pokolenia, samochody kupuja takie aby spełniały swoja
    role, a żyja tak jak im wygodnie bo czasami nie maja czasu na zbytki bo zajęci pracą
    są...

    I pytanie ma mniej więcej wypozycjonowac nasze podejscie do tych zbytków na tle
    "postepowego zachodu"

    @Pszemol, nie gniewaj sie ze robie tu za mądralińskiego :)

> [...]
    > mój dochód, jak i pozostała nierealna różnica między tym co mam na rękę,
    > a kwotą brutto. Nigdy jeszcze nie wydałem pieniędzy brutto więc nie wiem

    W kontekscie pytania te 18-23% to nieistotna różnica.

    Dla jasności podrzuce cytat z listu Bogumiła Kobieli do swojej zony czy narzeczonej:
    https://film.wp.pl/przeczuwal-ze-stanie-sie-cos-zleg
    o-w-liscie-do-zony-przewidzial-swoja-smierc-przyroda
    -zawsze-wyrownuje-6128495946803329a

    "Muszę ci powiedzieć, że tak się cieszę, aż się martwię, że nam teraz będzie za
    dobrze, Małgosiu. I mieszkanie, i samochód jest, i Tenczynek, i lustro... I dużo cały
    czas razem. Więc naprawdę boję się coraz częściej, że może zdarzyć się coś
    nieprzewidzianego, złego, bo nam za dobrze. A ja myślę, że przyroda zawsze wyrównuje,
    niestety."

    W tamtych czasach samochód to był jeden z celów zyciowych.
    Taka puszka która po 15-20 latach zgnije i szczeźnie była celem który Polak osiągał
    całe zycie.

    I niektórzy nadal częsciowo tak do samochodów podchodzą.

    Nie jak do telefonu komórkowego który posiadamy może 2 lata. Bardziej jak do
    domu/mieszkania które spłacamy latami...

  • 48. Data: 2017-06-08 19:26:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

    > po prostu dochód brutto to jakaś wymyślona kwota,

    Nie stresuj się... napisałem dochody brutto, rzeczywiście nieprecyzyjnie,
    powinienem napisać przychody.

    Czy to wymyślona kwota to już zostawiam do obgadania Tobie ze specjalistą
    od audytów w Izbie Skarbowej :-)))

    > sens jest brać kwotę
    > na rękę (nazwałbym ją netto ale netto kojarzy mi się jako "bez vat" a
    > nie jako "po opodatkowaniu").

    Ale Ty uparty jesteś...
    Zostaw już mi to co ma sens a co sensu nie ma, ok?

  • 49. Data: 2017-06-08 19:26:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:
    > W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 14:48:43 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    >
    > @Pszemol, nie gniewaj sie ze robie tu za mądralińskiego :)

    Ależ absolutnie! Bardzo ładnie i łopatologicznie tłumaczysz!

  • 50. Data: 2017-06-08 19:59:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Czuje, ze chce uzasadnic zakup Tesli :-)

    Chcę sprawdzić czy wciąż płynie we mnie Polska krew, czy już się całkiem
    przefiltrowała na amerykańską przez te wszystkie zjedzone hamburgery ;-)

    Otóż to.