eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWentylowanie piwnicy: wentylator i dwa czujniki wilgotności › Re: Wentylowanie piwnicy: wentylator i dwa czujniki wilgotności
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wentylowanie piwnicy: wentylator i dwa czujniki wilgotności
    Date: Thu, 24 May 2018 15:10:37 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:f9dfa156-f480-4a1b-98e7-4e93b7df9e65@go
    oglegroups.com...
    >Chciałbym suszyć drewno do kominka w piwnicy i wpadłem na pomysł,
    >żeby intensywnie wentylować piwnicę w trakcie suchych dni.
    >W tym celu zamierzam zainstalować wentylator wyciągający powietrze na
    >jednym z okien.

    A skad bedzie zasysal ?

    >Chcę, żeby wentylator był załączony tylko wówczas, gdy wilgotność
    >względna na zewnątrz budynku jest znacznie większa od wilgotności w
    >piwnicy, np. wentylator pracuje tylko wówczas, gdy różnica
    >wilgotności względnych jest większa niż 10 punktów procentowych.

    No to uwazaj - zawartosc pary zalezy od temperatury.
    Jak za powietrze o 30C i 25% wilgotnosci ochlodzic do 18C, to mu
    wilgotnosc skacze do 50%

    Moze lepiej to gorace i suche powietrze z zewnatrz pompowac do
    piwnicy - szybciej drewno odparuje.

    >Mam nieduże doświadczenie w elektronice, ale wiem, że żeby
    >zrealizować swój pomysł na pewno będę potrzebował dwóch czujników
    >wilgotności: jeden byłby zainstalowany w piwnicy, drugi na zewnątrz
    >budynku.
    >Czy warunek z 10% różnicy wilgotności dałoby się zrealizować np. przy
    >pomocy czujników analogowych i jakiegoś komparatora czy też musi to
    >być zrobione cyfrowo na jakimś mikrokontrolerze?

    Zdecydowanie zrob to mikrokontrolerze. Bedzie znacznie latwiej
    doprowadzic do dzialania
    (po napisaniu wiekszego programu).
    Przewidz ze dwa czujniki temperatury...

    J.