    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wiatraki
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 11 Jan 2015 00:41:11 +0100

    Dnia Sat, 10 Jan 2015 09:25:44 +0100, Marek napisał(a):
    > Z tego co pamiętam (kolega kiedyś chciał stawiać) największy problem
    > to zasady odbioru energi przez energetykę. Na wiele miesięcy wstecz
    > trzeba energetyce określić szczegółowo ile energii się dostarczy, gdy
    > dostawy będą mniejsze niż określone w umowie (za dany okres) to są
    > kary.

    To sie chyba zmienilo. Musielismy przyjac troche unijnych regulacji i
    ekologiczny prad ma priorytet.

    Ale nadal trzeba sporo zaplacic energetykom za przylaczenie.
    To nie jest inwestycja dla kolegi, no chyba ze kolega nazywa sie
    Kulczyk czy Czarnecki.

    tu pada np 100k zl/km, zapewne chodzi o pare MW, a tych km sie troche
    uzbiera
    http://gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/369/ile-kosz
    tuje-przylaczenie-farmy-wiatrowej-do-sieci

    Swoja droga troche mnie te narzekania na siec dziwia - tam elektrowni
    nie ma (no, sa, ale malo), wiec lokalne powinny byc ulga dla sieci, a
    i siec jest, bo od lat doprowadza prad z poludnia.

    J.