    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wiatraki
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 11 Jan 2015 02:13:24 +0100

    Dnia Sat, 10 Jan 2015 04:56:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ależ oczywiście że w Polsce wiatraki trzeba stawiać w morzu. Przewiń
    > ten dokument na następną stronę: koszt energii jest porównywalny
    > przy dużo mniejszych inwestycjach. Potem już tylko będzie malał.

    Czy tak duzo mniejszych ... ale stawia sie
    http://gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/13267/farma-
    wiatrowa-baltica-ma-zielone-swiatlo-powstanie-pierws
    za-polska-farma-wiatrowa-na-morzu

    I zobacz - nie trzeba bylo ustaw, a "robi sie" od lat.

    O, od ** tego bedzie
    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.x
    sp?key=417488D1

    Albo i nie bedzie, bo cos mi sie widzi, ze finansow zabraknie.

    rices-kwh

    > A skąd te ceny? Patrzę właśnie na moje rachunki ze Szwecji (ceny
    > takie same jak w Danii): 66 öre za kWh plus 29.3 öre podatku. Czyli
    > 8 US centów netto plus 4 centy taxu. Roku pańskiego 2014. Taryfa
    > najdroższa jaka była, bo na krótkim okresie wypowiedzenia, w
    > wynajmowanym mieszkaniu w centrum miasta.

    A nie ma jakos tak, ze dla mieszkancow jak widac, a przemysl placi
    wiecej ?
    No bo ci powyzej tez skads te ceny wzieli, czyzby z sufitu ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_pricing
    Tu podaja 27usc, a jako zrodlo https://www.energy.eu/
    I zaden Szwed nie sprostowal :-)

    a tu juz tylko 7.87
    http://www.statista.com/statistics/263492/electricit
    y-prices-in-selected-countries/

    Swoja droga - strasznie wysoki ten podatek (44%) a cena brutto nizsza
    niz u nas ... dziwne to.

    Mowisz ze cena ta sama co w Danii ? Tu z kolei podaja calkiem inne %
    skladnikow w obu krajach.
    http://www.statista.com/statistics/252613/structure-
    of-residential-electricity-prices-in-european-countr
    ies/

    Czekaj - zeby nie bylo nieporozumien, u nas prad kosztuje (mnie)
    0.2547 zl/kWh. ~7.5usc
    Plus oplata przesylowa 0.1867. Plus trzy oplaty dystrybucyjne stale
    (niezalezne od poboru), ktore dalej pomine. Plus 23% VAT.

    Brutto rosnie wiec do 0.5429zl czyli ~16usc.
    Akcyze na prad tez mamy, ale placi elektrownia i ukryta w cenie pradu
    cenie.

    A elektrownia pewnie dostaje mniej niz te 7.5 usc

    Moze w tej oplacie dystrybucyjnej kryje sie tajemnica ?

    Czekaj - jeszcze widze ze Szwecja ma akcyze na prad 34euro/MWh -
    czyzby te 29 ore ?
    Dania 109 euro - czyli ponad 40gr/kWh ... zapewne plus VAT.
    A unia wymaga minimum 1 euro dla prywatnego zuzycia i 0.5 euro dla
    przemyslu. I Szwecja dla przemyslu ma 0.55 euro, a Dania 54.42.
    Hm, wydaje mi sie ze to szybka droga do zarzniecia przemyslu,
    ale moze oni stawiaja na ekologiczne rolnictwo :-)

    Swoja droga co oni z tym podatkiem robia ... dotuja wiatraki ?

    J.