  • 11. Data: 2013-02-06 14:13:40
    Temat: Re: Większy akumulator
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:ketkkk$jf$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    > a w ktorym sie nie da ?
    >
    > sz.
    >
    > w "bezobsługowym"

    Np. w ktorym, konkretnie ?

    sz

  • 12. Data: 2013-02-06 15:01:04
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Np. w ktorym, konkretnie ?

    Wez sobie sam poszukaj. Ale przedpisca ma racje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2013-02-06 16:29:31
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-06 12:43, Marek pisze:
    > Akumulator o pojemności 44Ah w Fabii podziękował za 4 letnią współpracę.
    > Mam pytanie, czy mogę dać tej Fabii akumulator o
    > większej pojemności 60Ah?

    Możesz dać 60 Ah. Te dodatkowe 16 Ah na pewno nie przydadzą się teraz,
    ale za 3 lata, jak aku będzie miał 25% pojemności odczujesz różnicę
    pomiędzy 11 a 15 Ah. Przy takiej pojemności nie będzie też ryzyka
    niedoładowania.
    Jacek

  • 14. Data: 2013-02-06 17:51:03
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    Przy
    > takiej pojemności nie będzie też ryzyka niedoładowania.

    Za 3 lata to nie widomo czy on bedzie tym autem jezdzil to raz, a dwa to wcale nie
    jest pewne, ze drozszy 60ah wczesniej mu nie padnie z innych przyczyn bo np kupi taki

    co plynal z tajwanu rok czasu nieladowany albo zrobi sie wczesniej zwarcie.
    Ryzyko niedoladowania mu nie grozi jak nie bedzie co 5 min auta odpalal, niezaleznie
    od pojemnosci.

    sz

  • 15. Data: 2013-02-06 18:24:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ryszard G." <r...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Np. w ktorym, konkretnie ?

    Jakiś noname z Castoramy - brak klapki. Górna częśc obudowy jest jednolita.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2013-02-06 19:29:42
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 6 Feb 2013 14:07:43 +0100, "Ryszard G."
    <r...@i...eu> wrote:

    >a w ktorym sie nie da ?

    Ja mam taki, brandowany przez Citroena. ZTCP oryginał Motorcrafta z
    Transita też taki był.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2013-02-06 19:53:52
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Jakiś noname z Castoramy - brak klapki. Górna częśc obudowy jest jednolita.

    Podobnie jak tonery czy tusze do drukarek tez sa jednorazowe :)
    Do wielu tzw.bezobslugowych akumulatorow da sie nalac.

    sz.

  • 18. Data: 2013-02-06 20:01:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Podobnie jak tonery czy tusze do drukarek tez sa jednorazowe :)
    >Do wielu tzw.bezobslugowych akumulatorow da sie nalac.

    Obejrzec dokladnie - jakos musieli ten kwas tam nalac, i watpie zeby
    chialo im sie potem pokrywe spawac.

    Ale co - jak beda korki pod naklejka, to zrywac i odkrecac, czy przez
    gwarancje nie zagladac ?

    P.S. czy mi sie wydaje, czy elektrolit powinien wychwytywac wilgoc z
    powietrza ... bo otwory wentylacyjne tam jednak z reuly sa.

    J.

  • 19. Data: 2013-02-06 20:23:12
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Obejrzec dokladnie - jakos musieli ten kwas tam nalac, i watpie zeby chialo im sie
    > potem pokrywe spawac.

    Owszem potrafia zgrzewac.

    > Ale co - jak beda korki pod naklejka, to zrywac i odkrecac, czy przez gwarancje nie

    > zagladac ?

    W zwyklych nie wiem ale w bezobslugowych elektrolit jest na poczatku w nadmiarze i
    przez 3 lata nie powinien spasc ponizej poziomu.

    > P.S. czy mi sie wydaje, czy elektrolit powinien wychwytywac wilgoc z powietrza ...
    > bo otwory wentylacyjne tam jednak z reuly sa.

    Nie ciagna wilgoci.
    Kanaly labiryntowe albo z zaworem czyli VLRA.

    sz.

  • 20. Data: 2013-02-06 20:27:26
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-06 19:29, jerzu pisze:
    > Ja mam taki, brandowany przez Citroena. ZTCP oryginał Motorcrafta z
    > Transita też taki był.

    O masz, przewierć w nim dziury i będziesz miał możliwość dolania.
    Później zakleisz poxipolem albo zatkasz skarpetką. Drobiazg. Da się w
    każdym? Da się.

    Pozdr.