    From: "Palik" <p...@T...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wiercenie w trudnej stali
    Date: Sun, 10 Oct 2010 20:36:54 +0200

    news:4cb2037d$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...

    > Otwór tak jak piszesz 3.5mm, zrobiony centrycznie.
    > Urawana śruba to końcówka przewodu hamulcowego.
    > A wyrkętak pewnie nie był najwyższej jakości skoro pękł. Firmy Tivoly.
    >
    > Ale już kilka razy wierciłem i w nierdzewce i rozwiercałem np. urwane
    > wiertła w otworze i gorzej albo lepiej, ale szło. A tym razem nic.

    > Specjalnie do takich powolnych wierceń trzymam starą dwubiegową Celmę. Nie
    > wiem dokładnie ile ona ma obrotów na niskim biegu, ale raczej niezbyt
    > wiele.

    > Ale frez to chyba do frezowania "bokiem", czy to jakieś takie którymi
> [...]

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=fre
    z+korundowy
    Frez dwupiórowy "daje radę" w pracy pionowej. Ten z allego o błędnej nazwie
    "korundowy" skrawa potworne twardości. Jedynie gwałtowne szarpnięcie potrafi
    go uszkodzić -na przykład kiedy obrywa się kawałek wykrętaka w otworze
    zakleszczając frez. Ale przy obrotach nawet tyś [wydaje się, ze podaję za
    duże obroty, ale przy tym frezie to "pasi"]i sztywnej frezarce to idzie
    raczej bez problemów

    Jeśli to typowe końcówki przewodów hamulcowych osadzonych w aluminium to nie
    chcę Cię martwić ...To jedyne gdzie moje osiągi zakończone powodzeniem to
    około 3%. W pozostałych wypadkach [czyli innych niż "hamulce"]95% udanych
    wykręceń.
    Najgorsze to jest to, że trudno usunąć to g ze środka nie niszcząc
    gniazda.Swojego czasu zastanawiałem się nad wyrzuceniem sporego otworu w
    miejscu "konfliktowym" i wkręceniu tulejki która będzie miała w środku
    wykonany prawidłowy krztałt pod końcówkę. Ale to przechlapane....Niezła
    gimnastyka

    Może wiertła z tego materiału byłyby dla Ciebie bardziej praktyczne- szukaj
    jako wiertła dla elektroników do wiercenia laminatów [płytek drukowanych].
    Musisz tylko wiedzieć , że takie wiertło przy szarpnięciu ukruszy się...

    Palik