    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Date: Thu, 21 May 2015 00:25:04 +0200

    W dniu 2015-05-20 o 23:46, Pszemol pisze:

    > Dużo już miałeś okazję tym popracować? Jak Ci to leży w ręce?
    > Czy bardzo się grzeje silnik przy dłuższej pracy?

    Leży wygodnie. Od czasu do czasu coś tam powiercę w ścianie albo w
    metalu. Raczej drobne prace domowe i niezbędne wiercenia/gwintowania w
    warsztacie elektronika. Silnik się nie grzeje. Kupowałem ze dwa lata
    temu. Chciałem z dużym momentem, dużą pojemnością i LI-Ion, ze względu
    na duże samorozładowanie NiCD czy NiMh. Czasami nie używam wiertarki
    kilka tygodni i nie lubię zaczynać pracy od czekania aż się akku
    naładuje. Gdy podejmowałem decyzję to w tej klasie cenowej (chyba jakieś
    550- 600 zł brutto) Makita czy Black&Decker to były jakieś całkiem
    hobbystyczne produkty o znacznie słabszych parametrach.

    > Chyba znalazłem, czy to takie coś?
    > http://www.amazon.de/AKKU-BOHRSCHRAUBER-18-V-DS-18DS
    FL/dp/B003SOFRIA/

    Ma znacznie mniejszy moment (35Nm) i nie ma udaru.

    > W USA widzę tańszy zestaw z dodatkową latarką:
    > http://www.amazon.com/Hitachi-DS18DSAL-Lithium-Ion-B
    atteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/

    Ta jest niezła 52Nm, ale w Polsce jest po ponad 1000 zł. I nie ma udaru.

    > Ale to chyba w Europie na 230VAC nie zadziała...
    > Zależy jak jest ładowarka zaprojektowana. Czy chciałoby Ci się zajrzeć
    > na nalepkę znamionową Twojej ładowarki czy akceptuje różne napięcia?

    Niestety jest napisane Input 230V ~

    --
    pozdrawiam
    MD