  • Data: 2017-09-26 19:54:38
    Temat: Re: Wirtualizator / hypervisor x86
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/26/2017 1:54 PM, Ktos i jeszcze cos wrote:
    > XEN

    Obejrze. Nie miałem z nim duzo do czynienia.

    > W trybie tekstowym czy graficznym?

    Klienci będa mieli bramebuffer, więc niestety graficznym.

    > XEN nie polecam (i nie mam na myśli XenServer!). Z resztą, Ty chcesz
    > mieć podgląd maszyn na hoście, więc tym bardziej odpada...

    Podgląd maszyn jest ze względow praktycznych - wieszam monitor na
    scianie i mam dostęp lokalnie co jest wygodne kiedy musze wpinac
    urzadzenia, ruszac antena itd. Kiedys biegalem z laptopem, ale to się
    sprawdza tak sobie.

    > Możesz też po prostu byle linuksa + kvm, na nim już niektóre usługi w
    > kontenerach (czy co tam w linuksach jest) a wirtualizować jedynie
    > Windowsy. Zminimalizujesz narzut pamięci i czas rozruchu.

    Uzywalem kvm bardzo dużo swego czasu, zapewne będzie pierwszym co
    sprawdze jesli to musze wydłubać samodzielnie.

    > Obecnie trend jest na zarządzanie poprzez konsolę web

    Wiem, byc może muszę zweryfikować potrzeby.

    > W ostateczności, jak jesteś masochistą i oprócz Windowsów chcesz
    > wirtualizować sokolwiek innego, wyborem może być też Windows 10/2016 +
    > Hyper-V (NIE tykaj nawet darmowego Hyper-V Servera! W Twoim przypadku
    > szkoda nerwów i czasu)

    Troche za duzo konsumuje zasobów, swego czasu miałem tak zrobionego
    wirtualizatora do zabaw z linuxem na bodaj Win2003, ale jakoś tego
    obecnie nie widzę, Win10 skonsumuje od reki z 1GB ramu tylko pod siebie.

    > PS. Do bezpośredniego dostępu do tekstowej konsoli wirtualki (nie sesji
    > ssh!) wystarczy na hoście odpowiednia kombinacja klawiszy albo komenda
    > (w zależności od środowiska).Działa to podobnie do screen

    Tak rozumiem, ale jajko linuxa już od wiekow stara się postawić konsole
    w wyzszej rozdzielczosci i w tybie graficznym, więc bez kompinowania z
    wyłączeniem framebuffera się nie obędzie, zaś windows jest martwy od razu.