  • 41. Data: 2017-10-09 18:54:00
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-09 o 15:50, Pszemol pisze:

    > Pytanie jest czy z puntu widzenia są to dwie firmy (Alfa/Fiat oraz Subaru)
    > dzielące ten sam budynek czy jest to formalnie jedna firma.

    Tu napisali tak, jakby jedna firma wszystko robiła.

    http://dukiewicz.pl/o-firmie/

    Według tej strony jest siostrzana spółka od Subaru, ale w likwidacji.

    yabba

  • 42. Data: 2017-10-09 21:25:00
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 7 Oct 2017 21:53:49 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Fiat nie ma przypadkiem salonu wzorcowego w Tychach?

    Ale niekoniecznie jest to ta sama firma.
    W Warszawie na ul. Daimlera 1 jest siedziba Mercedes Benz Polska. Na
    parterze jest salon Mercedes Benz Warszawa. Różny NIP, różny REGON.
    Też mi się kiedyś wydawało, że to jedna firma. A jednak nie jest.

    Sprawdziłem na stronie FCA - w Tychch nie mają żadnego salonu,
    najbliższy w Katowicach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 43. Data: 2017-10-09 21:26:20
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 07 Oct 2017 15:33:41 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Znam też historię pewnego sklepu z częściami do Forda, nawet logo
    >było na zewnątrz oryginalne. Ale to nie był sklep oficjalny i ktoś z
    >Forda się przyczepil i kazali mu logo zdjąć. Sprytny właściciel
    >zrobil inny napis: "Fort" (t zamiast d) i podobno dali mu spokój....

    A to jest akurat dość częste. Znaki towarowe są zastrzeżone i nie
    wolno ich używać ot tak sobie. Stąd poznikały one z wielu serwisów.

  • 44. Data: 2017-10-09 21:35:34
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 8 Oct 2017 18:20:43 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Nie, od wielu lat nie ma takich pieców.

    Poważnie?

    http://www.firmamtm.pl/filter/20,231,olej-przepracow
    any

  • 45. Data: 2017-10-09 21:42:35
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 8 Oct 2017 20:42:20 +0200, yabba
    <g...@g...com> wrote:

    >Fiat, Alfa i Subaru pod jednym dachem:
    >
    >http://dukiewicz.pl/

    Tu jest ich trochę więcej: http://www.pgd.pl/
    A to jest ciekawe: http://grupapietrzak.pl/ - Peugeot, Renault,
    Dacia... Maserati i Ferrari :)

  • 46. Data: 2017-10-09 21:51:22
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 9 Oct 2017 16:10:40 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pociagiem, tirem ... a na male osiedle tirem nie podjedziesz, trzeba
    >sobie plac przeladunkowy na male lawetki zorganizowac.

    Wielka lora wozi Toyoty do salonu na warszawskich Włochach. Zobacz
    sobie na GSV jak to wyglada. Nikt nie będzie się bawił w
    przeładowywanie na "małe lawetki". Tak to sobie diler moze wozić z
    jednego salonu do drugiego, jak ma takie potrzeby.

  • 47. Data: 2017-10-10 00:34:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 09 Oct 2017 21:35:34 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Poważnie?
    >
    > http://www.firmamtm.pl/filter/20,231,olej-przepracow
    any

    W certyfikacie każdy z tych pieców ma napisane:
    Rodzaj paliwa: olej opałowy
    (i żaden inny)
    http://www.firmamtm.pl/file/23/deklaracja-we-i-ce-mt
    m-8-30 (bez
    rozszerzenia, ale to .pdf)

    W żadnym z nich nie wolno palić olejem przepracowanym.
    Natomiast oczywiście sa do tego przystosowane.
    Widocznie produkować i sprzedawać je wolno - jak antyradary :)

    Nie z tej firmy, ale w instrukcji jednego pieca na olej przepracowany nawet
    było "wink wink" w stylu, że piec posiada zestaw filtrów chroniących
    urządzenie przed przypadkową pracą na zanieczyszczonym oleju
    przepracowanym. Ale że po zauważeniu przypadkowego uruchmienia pieca na
    oleju przepracowany, ze względu na obowiązujce normy ekologiczne, należy go
    jak najszybciej wyłączyć ;)

    Tu jeszcze do poczytania (oczywiście teskty trochę podhisteryzowane, ale
    meritum się zgadza - czyli nie wolno):
    http://wyborcza.pl/akcje_specjalne/1,155201,19721114
    ,olejem-z-silnika-pala-w-piecu.html
    https://krowoderska.pl/ogrzewanie-olejem-przepracowa
    nym/

    Inna sprawa że faktycznie syf z takiego komina leci, że pawia można puścić
    tylko przejeżdżając w okolicy takiego pieca - no ale czego się nie robi
    żeby parę stów zaoszczędzić.

  • 48. Data: 2017-10-10 01:14:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 13:35:46 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > No piszę że zawożę. Wątpisz? Czemu?

    Ale Ty w USA mieszkasz?
    Tam może tak wolno.
    W Polsce w każdym razie zabronione pod surową karą.

    > I dlatego osoby prywatne zawożą do zakładów, które utylizują bo mają takie
    > umowy.

    Jeszcze potrzebna jest umowa osoby z zakładem.
    A takiej nikt podpisać nie chce, bo "osoba" odpadów przemysłowych ani
    produkować, ani transportować legalnie nie może.
    No chyba że się ktoś zlituje i wstawi do prywatnego garażu jakiś pojemnik
    który raz do roku przy okazji opróżni.

    > Czyli w umowie gwarancyjnej wyczytałeś taki warunek zawiezienia do ASO czy
    > nie znalazłeś?

    Taki warunek byłby niezgodny z prawem.
    Natomiast jakoś tak "pechowo", gwarant lubi robić pod górę tym co serwis
    okresowy robili poza ASO.

    > Bo ja widzę w warunkach gwarancji wymóg wymiany płynów w odpowiednich
    > interwałach.

    Na pewno tylko i wyłącznie płynów? Czy może jednak wymagany jest serwis
    okresowy zgodny z RMI?

    > Ja mam zupełnie inne doświadczenie: ASO z pocałowaniem rączki przyjmuje
    > naprawy gwarancyjne - czasem nawet wyszukują samodzielnie rzeczy do
    > zrobienia na które się klient nie skarży lub nawet nie zauważy -
    > najwyraźniej fabryka płaci im całkiem nieźle.

    To działa trochę inaczej - oni tych rzeczy nie wyszukują, a jak
    przyjeżdżasz wbijają Twój VIN i przebieg w system komputerowy i dostają
    listę czynności do wykoania przy serwisie.
    Poza typową obsługą (oleje, filtry) jest to jeszcze zestaw rzeczy do
    sprawdzenia i poprawienia po fabryce w celu zapobieżenia przyszłej awarii.

    Natomiast to jest właśnie ten myk, że w ASO ci to zrobią, bo mają dostęp do
    tej listy, którą koncern buduje ma podstawie swoich statystyk awarii.

    Serwisując się w warsztacie niezależnym, który nie korzysta z systemu
    producenta, pewnie mechanicy nie będą wiedzieli o tych czynnościach
    poprawiania po fabryce.
    Nie zrobienie tego może skutkować awarią, której gwarant zapewne wtedy nie
    uzna.

    Oczywiście jeśli warsztat w którym się serwisowałeś wykupił od koncernu
    usługę dostępu do bazy (oni mają wtedy ślad że Twój VIN był wyszukiwany i
    serwis "odhaczony"), problemu pewnie nie będzie.

  • 49. Data: 2017-10-10 09:43:58
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 października 2017 18:24:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A z komina leci czarny dym z dioksynami :-)

    Pralnia jest w Niemczech, więc nawet godziny by nie poleciał.

  • 50. Data: 2017-10-10 14:09:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tomasz nie watpi.

    >>> umowy (przynajmniej tak twierdziły firmy zajmujące się odpadami w
    >>> mojej

    Myślę, że nadinterpretujesz.