    Subject: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 20 Oct 2017 19:08:20 +0200

    W dniu 2017-10-20 o 14:39, Adam Wysocki pisze:

    > I to jest bardzo dobry pomysł. Znalazłem piłeczki 3cm, tu przydałaby się
    > mniejsza... ale i 3cm powinna być OK.
    >
    > Kauczuk jest chropowaty, ale są piłeczki, które wydają się gładkie, taka
    > chyba będzie lepsza?
    >
    > http://allegro.pl/pilka-pileczka-gumowa-kauczukowa-3
    -cm-skaczaca-i6727870657.html
    > - ta jest chropowata
    >
    > http://allegro.pl/pilka-pileczka-gumowa-kauczukowa-3
    -cm-skaczaca-i6750209032.html
    > - ta jest gładka
    >
    > Tylko jak, z czego zrobić ten koszyk? Może z jakiejś ponawiercanej rurki o
    > fi 3.5-4cm?

    Cztery pręty nagwintować i wkręcić w płaski krążek z otworem w środku na
    odpływ.
    Całość przykleić silikonem dookoła odpływu.

    Piłeczka nawet dużo większa od odpływu będzie go zatykać.
    Trzeba ją tylko obciążyć balastem, by podnosiła się dopiero przy
    większym poziomie wody.

    Tak wygląda zawór pływakowy. Prowadzenie pręta w otworze płytki
    ryzykowne, może się zakleszczać przy przekoszeniu.
    http://www.meprozet.pl/sklep/image.php?main=images/P
    rodukty/R_0266.jpg&watermark=watermark.png

    WM