    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Date: Mon, 6 Nov 2017 13:40:41 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty to masz pecha :-)

    Albo brak wiedzy :)

    > a) uzyc chropowatej pilki / zrobic pare naciec na kolnierzu, moze male
    > nieszczelnosci zalatwia sprawe,

    Spróbuję.

    > b) dodac cienka rurke ktorą bedzie moglo wplynac powietrze po
    > opadnieciu pilki i skonczy to podcisnienie.
    > Mozna by przebic pilke np zuzytym wkladem od dlugopisu, jesli nie
    > chcesz "armatury" niszczyc.
    > powinno to wystawac z dolu na tyle duzo, zeby siedzial koniec w
    > odplywie i nie pozwalal kulce sie obrocic

    Zasysa to powietrze razem z wodą i siorbie jeszcze głośniej :(

    > c) uzyc tafli styropaniu zamiast kulki - bedzie duza wypornosc.

    W sumie... też można. Lub uformować styropian w kulkę.

    > d) ale to sie robi skomplikowane - moze jednak wrocic to poczatku, ja
    > bym sprobowal osadzic tam na wlocie jakis lejek, zeby byl szeroko
    > wplyw, dodac ten krzyzak, moze pod katem to obrocic, zeby woda
    > bezglosnie wplywala.

    Czemu z lejkiem woda ma bezgłośnie wpływać?

    > e) ciagle zostaje pomysl takiego sterowania pompą, aby utrzymac poziom
    > przy ktorym bezglosnie sie wylewa.

    Tak, to opcja ostateczna (bo najdroższa)... tylko sterowałbym wypływem,
    nie wpływem. Wypływ mam szybszy od wpływu :) Mogę go sztucznie spowolnić,
    ale i tak wolę, żeby pompa chodziła non stop. Nie wiem, czy jej nie zabiję
    ciągłym włączaniem i wyłączaniem.

    Pytanie tylko czy zawór (taki z sensownym przepływem to koszt rzędu 160
    zł, czyli zabawa przestaje mieć sens, ale skoro już zacząłęm...) będzie
    bezgłośny.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]