    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Date: Tue, 7 Nov 2017 11:05:43 +0100

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Albo brak wiedzy :)

    Pecha, co nie zrobisz, to glosno siorbie :-)

    >Spróbuję.

    >Zasysa to powietrze razem z wodą i siorbie jeszcze głośniej :(

    >W sumie... też można. Lub uformować styropian w kulkę.

    Raczej tafle, bo boje sie, ze jak dobrze zassie, to wypornosc kulki
    nie podniesie.
    Tam masz jednak 2m slupa wody podcisnienia.

    >Czemu z lejkiem woda ma bezgłośnie wpływać?

    Tak mi sie wydaje, ze jak bedzie ciurkac drobnymi strumyczkami, to nie
    powinno byc halasu.

    >Tak, to opcja ostateczna (bo najdroższa)... tylko sterowałbym
    >wypływem,
    >nie wpływem. Wypływ mam szybszy od wpływu :) Mogę go sztucznie
    >spowolnić,
    >ale i tak wolę, żeby pompa chodziła non stop. Nie wiem, czy jej nie
    >zabiję
    >ciągłym włączaniem i wyłączaniem.

    >Pytanie tylko czy zawór (taki z sensownym przepływem to koszt rzędu
    >160
    >zł, czyli zabawa przestaje mieć sens, ale skoro już zacząłęm...)
    >będzie
    >bezgłośny.

    A moze samorobka jakas - cos ala imadelko sciskajace wąż.
    Wkretarki akumulatorowe sa tanie i daja duzy moment.

    J.