eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 71. Data: 2019-06-19 07:39:29
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 19:22, RadoslawF pisze:
    > Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    > i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
    > jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    > duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
    > mniejsze ubytki ze zbiornika.
    > Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

    Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe
    ciśnienie.

    --
    MN


  • 72. Data: 2019-06-19 11:47:31
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:

    >> Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    >> i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
    >> jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    >> duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
    >> mniejsze ubytki ze zbiornika.
    >> Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.
    >
    > Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe
    > ciśnienie.

    To nie jest równo 700 atmosfer.
    I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.
    A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
    na tych 122 litrach.


    Pozdrawiam


  • 73. Data: 2019-06-19 11:51:06
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qed0bn$76g$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:
    >>> Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    >>> i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się
    >>> wodoru
    >>> jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    >>> duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie
    >>> tym
    >>> mniejsze ubytki ze zbiornika.
    >>> Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.
    >> Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak
    >> małe ciśnienie.

    >To nie jest równo 700 atmosfer.
    >I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.

    Z grubsza jest.
    Gazy sa lekkie, a wodor najlzejszy, wiec zbiornik musi miec duze
    cisnienie, bo inaczej zmiesci niewielka ilosc tego wodoru czy metanu.

    >A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
    >na tych 122 litrach.

    Przy czym jesli to bedzie choc 300km, to da sie jakos zniesc ...

    J.



  • 74. Data: 2019-06-19 15:59:09
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-19 o 11:47, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:
    >
    >>> Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    >>> i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
    >>> jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    >>> duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
    >>> mniejsze ubytki ze zbiornika.
    >>> Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.
    >>
    >> Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe
    >> ciśnienie.
    >
    > To nie jest równo 700 atmosfer.
    > I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.
    > A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
    > na tych 122 litrach.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Zasięg Mirai to ponad 500 km. W mieście zużycie sięga 1,7 kg/100 km,
    poza - 0,8 kg/100 km. To oznacza ok. 7 l/100 km.
    Pełny zbiornik to nieco ponad 5 kg wodoru.
    T.


  • 75. Data: 2019-06-19 20:38:01
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-06-19 11:47:31 niejaki RadoslawF napisał:
    > W dniu 2019-06-19 o 07:39, Marcin N pisze:
    >
    >>> Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    >>> i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
    >>> jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    >>> duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
    >>> mniejsze ubytki ze zbiornika.
    >>> Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.
    >>
    >> Piszą o ciśnieniu 70 MPa. To jest 700 atmosfer! To nie brzmi jak małe
    >> ciśnienie.
    >
    > To nie jest równo 700 atmosfer.
    > I nie wydaje się aby była to wartość prawdziwa.

    jest - sa dwa systemy zbiorników
    350bar do ciężarówek i autobusów
    i 750bar do osobówek

    o bezpieczeństwo bym się nie martwił 0 sa tak skonstruowane że wytrzymują
    postrzał a w razie super dużego ciśnienia (niemożliwe bo sa dwa zawory
    ciśnieniowe i trzy termiczne w każdej butli) pękają od czoła
    ponadto projektowane sa tak że są poza kabiną, obłożone czujnikami wodoru i
    dodatkowo chronione termicznie i mechanicznie
    w razie rozszczelnienia wodór od razu ucieka do góry (a nie rozlewa się pod
    autem i pięknie pali)

    gdyby jakimś cudem udało się uzyskać mieszankę stechiometryczną i zapalić
    ulatniający się wodór - płomień jest wąski i skierowany zawsze do góry oraz
    bardzo skoncentrowany - 40 cm od płomienia można trzymać rękę

    generalnie testowanie mirai pod kątem bezpieczeństwa trwalo ok 10 lat
    producenci zbiorników też nie odwalają babola - zbiorniki wytrzymują
    ciśnienie testowe 2,5 raza większe od ciśnienia roboczego

    > A kluczowa i tak będzie informacja ile kilometrów da się przejechać
    > na tych 122 litrach.

    generalnie spalanie dla wodorowców podaje się w kg - bo litraż zbio9rnika
    nic nie mówi - 122l pod ciśnieniem 750bar zawiera o 90% więcej wodoru niż
    122l pod ciśnieniem 350 bar (mniej więcej)


    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 76. Data: 2019-06-20 02:36:54
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message
    news:qeba0a$jsp$1@news.icm.edu.pl...
    > On 2019-06-18 14:41, Pszemol wrote:
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> news:5d07edf0$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:qe2sk6$agb$1$J...@n...chmurka.net...
    >>> W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
    >>>>>>> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >>>>>> LPG tak samo :)
    >>>>>> A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.
    >>>>
    >>>>> Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie
    >>>>> paliwowym ?
    >>>> No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.
    >>>
    >>> O tym wodorze slyszalo sie od dawna, i poczatkowo to chyba jednak byly
    >>> silniki spalinowe na wodor.
    >>
    >> Nie, te silniki są elektryczne, prąd jest produkowany w samochodzie
    >> z ogniwa wodorowego które działa jak odwrócona elektroliza...
    >> Ładuje małą bateryjkę wydajnością "średnią" z której auto pobiera
    >> moc w ramach potrzeb: czasem więcej przy przyspieszaniu, czasem
    >> wolniej. A więc cykli ładowania/rozładowania ta bateryjka będzie
    >> mieć znacznie więcej niż w aucie takim jak Ampera/Tesla.
    >
    > To wychodzi, że co najwyżej tyle samo a nie "znacznie więcej".

    No jak to nie? Jeśli bateryjaka jest mała, i starczy w niej energii
    tylko na 2-3 przyspieszenia pomiędzy okresami spokojnej jazdy
    to znaczy że na jedno ładowanie dużej baterii w Tesli przypadnie
    kilkanaście do kilkadziesiąt cykli ładowania/rozładowania małej
    bateryjki w napędzie wodorowym. Fakt, że mogą osłabiać efekt
    przez ładowanie tylko do 80% i rozładowanie do 20% wten sposób
    przedłużając maksymalną liczbę cykli znacznie ale wciąż wypadkowo
    czas życia tej baterii będzie znacznie krótszy niż dużej baterii Tesli.


  • 77. Data: 2019-06-21 10:20:55
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-19 o 05:38, Pszemol pisze:
    > "T." <k...@i...pl> wrote in message
    > news:5d08ff86$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2019-06-18 o 15:20, J.F. pisze:
    >>>
    >>> Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:5d08d0ab$0$17351$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>> W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:
    >>>>>> Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
    >>>>> No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego
    >>>>> rynku
    >>>>> wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.
    >>>
    >>>> Skąd taki wniosek?
    >>>> Wyniki sprzedaży marki Toyota
    >>>> W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie
    >>>> wyniosła 260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800
    >>>> egz.), Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe
    >>>> wzrosty zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).
    >>>
    >>> Ale Pszemol pisal o wodorowcach Toyoty.
    >>>
    >>> I z powyzszych liczb niewiele wynika - moze sprzedalo sie 9 szt, a
    >>> poprzednio 4, stad 124% wzrostu :-)
    >>>
    >>>
    >>> https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe
    -tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-v
    ehicles/
    >>> W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...
    >>>
    >>>
    >> Tam były dane: w I kw. sprzedano 65 szt. :-)
    >
    > No to jak im dalej tak świetnie pójdzie to sprzedadzą w całym roku
    > hm... 180 sztuk :-) Brawo.
    >
    > Popatrzmy na liczby sprzedanych Tesli:
    > 2018    191627
    > 2017    50145
    > 2016    47644
    > 2015    25416
    > 2014    16689
    >
    > To całe Mirai to jakiś śmiech po pachy...
    > Dziwię się, że ktokolwiek chce inwestować w stacje wodorowe
    > do ładowania tylko kilkuset samochodów... Żenada.

    A od czego zaczynała Tesla? Nie od pojedynczych stacji ładowania? A LPG
    to myślisz, że od razu było 1500 stacji? Pamiętam w 1995 r. jak
    planowałem podróż Poldkiem z LPG... Nawigacji nie było, map nie było z
    naniesionymi stacjami LPG, Internet był w powijakach, szukało się
    informacji po znajomych... Ale na szczęście w przeciwieństwie do
    samochodów elektrycznych czy wodorowych - mogłem jechać na benzynie,
    więc było bezstresowo.
    W 2002 jechałem przez Niemcy (już innym autem, ale też z LPG) - już
    skorzystałem z Internetu, wiedziałem, gdzie mogę zatankować, choć stacji
    tam mało do dziś.

    Orlen w Niemczech ma bodaj 2 stacje wodorowe, więc temat zna...
    T.


  • 78. Data: 2019-06-21 22:17:45
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello p0li,

    Friday, June 14, 2019, 9:16:48 PM, you wrote:

    [...]

    > - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy która z
    > panelów słonecznych potrafi dziennie wyprodukowac ok 10kg wodoru

    Wyprodukowanie 1 kg wodoru wymaga 36 kWh. Z jakiej domowej instalacji
    PV można dziennie wycisnąć 360 kWh?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 79. Data: 2019-06-22 00:31:14
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Iguan_007,

    Sunday, June 16, 2019, 3:53:42 PM, you wrote:

    [...]

    > Bloomberg szacuje koszt produkcji ze wspolczesnych baterii na
    > $187/MWh. To ogromny spadek z $800/MWh w 2012,

    kWh czy MWh - kto by się przejmował różnicą?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 80. Data: 2019-06-22 00:37:07
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Tuesday, June 18, 2019, 12:34:39 PM, you wrote:

    >>> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >> I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    >> pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
    >> Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
    >> spalinowe.
    > Chyba nie do końca...
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy

    Doczytałeś ile z tego jest CO2?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: