  • 71. Data: 2017-11-29 11:38:27
    Temat: Re: Woltomierz do gniazdka zapalniczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >W warunkach bojowych ciężko o sam miernik.

    A to zalezy. Ja mam jeden w samochodzie na stale.
    Albo sie wie do czego miernik sluzy, albo taka informacja nic nie daje
    :-)

    >Miałem natomiast sytuację, że zdechł mi altek. Pracować trzeba, a
    >nowy za 3 dni. Na wieczór prostownik pod akumulator, wtyczka do
    >gniazda zapalniczki z bananami do najtańszego multimetru i wio.
    >Wystarczało akumulatora (w lecie lub na wiosnę) na cały dzień
    >jeźdżenia i uruchamiania silnika a zjeżdżałem do domu na ładowanie
    >jak napięcie było na wysokości bodaj 10,5V bo przy 9V nie dało się
    >już uruchomić gorącego silnika,a przy 7-8V przestawało działać
    >ECU/pompa paliwa/cewki (jedno z tych lub wszystkie naraz).

    Jade sobie kiedys, a tu sie zapala lampka ladowania.
    Krotki rachunek sumienia - jak pasek, to nie ma chlodzenia.
    Ale nie - temperatura sie trzyma.
    No to dluzsze zastanowienie - do domu ~250km, z czego kawal
    autostrada, jakbym przygazowal, to moze nawet 2h sie zmiescze,
    akumulator powinien wystarczyc.
    Czy poczekac do rana i pojechac bez swiatel ? Wtedy jeszcze mozna
    bylo.
    Ale po drodze granica, wtedy jeszcze z dluga kolejka.

    Korek na autostradzie rozwial moje dylematy ...

    J.

  • 72. Data: 2017-11-29 11:41:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 29 Nov 2017 08:12:34 +0100, w <ovlml7$on9$1@node1.news.atman.pl>,
    "miumiu" <a...@b...pl> napisał(-a):

    >Dziwny problem -- kontrolka ładowania powinna dawno się zaświecić.

    No chyba, ze diody padly i kontrolka tego nie pokaze.

    >Ale to naprawdę trzeba być zdolnym, aby nie wychwycić z
    >wielomiesięcznym
    >wyprzedzeniem, że aku się kończy.

    Ja tak wychwytywalem wychwytywalem i skonczylo sie na remoncie
    rozrusznika.
    Na szczescie mialem woltomierz, to widzialem, ze wyniki sa niewyrazne
    :-P

    J.

  • 73. Data: 2017-11-29 11:45:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 11:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup

    > A to zalezy. Ja mam jeden w samochodzie na stale.

    ale fabryczny czy domontowałeś sobie sam?
    > Korek na autostradzie rozwial moje dylematy ...

    życie bywa brutalne :)
    czekałeś do rana czy stałeś w korku licząc, że wystarczy prądu?

  • 74. Data: 2017-11-29 11:48:31
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-29 o 09:54, r...@k...pl pisze:

    > Dziwny problem -- kontrolka ładowania powinna dawno się zaświecić.

    Kontrolka ładowania informuje tylko o braku wzbudzenia w alternatorze.
    Ja miałem usterkę alternatora, że wzbudzenie działało a ładowania nie było.

    yabba

  • 75. Data: 2017-11-29 12:28:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 11:48, yabba pisze:

    > Kontrolka ładowania informuje tylko o braku wzbudzenia w alternatorze.
    > Ja miałem usterkę alternatora, że wzbudzenie działało a ładowania nie było.
    >
    > yabba

    Mnie się kiedyś koło pasowe rozlatywało - nie było świecącej żadnej
    kontrolki, ale ładowania nie było. Nieświadomy do domu zajechałem, ale
    klekotanie spowodowało zjazd do warsztatu... Ale to było z pół godziny
    na samym akumulatorze.
    T.

  • 76. Data: 2017-11-29 12:41:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >ale fabryczny czy domontowałeś sobie sam?

    Miernik uniwersalny wozony w bagazniku :-)

    >życie bywa brutalne :)
    >czekałeś do rana czy stałeś w korku licząc, że wystarczy prądu?

    A co mialem robic na srodku autostrady ? Musialem stac.

    Zjechalem pierwszym zjazdem i zadzwonilem po ADAC.
    A potem sie dowiedzialem, ze w soboty salony firmowe czynne, ale
    mechanicy nie pracuja :-)

    J.

  • 77. Data: 2017-11-29 21:59:45
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-11-29 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin n...@n...com ...

    > A jak masz nowy to tak sie nei dzieje?

    Ano nie. Wsiadam, przekrecam odrobine kluczyk, grzeja sie swiece zarowe
    i zaczyna grac radio, przekrecam kluczyk dalej, uruchamia sie silnik a
    radio caly czas gra.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 78. Data: 2017-11-29 22:19:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.11.2017 o 09:54, r...@k...pl pisze:
    > Ale to naprawdę trzeba być zdolnym, aby nie wychwycić z wielomiesięcznym
    > wyprzedzeniem, że aku się kończy.

    Że się kończy to tak, ale że się skończy jutro to bez woltomierza raczej
    nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 79. Data: 2017-11-29 22:29:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 09:54, r...@k...pl pisze:

    > Ale to naprawdę trzeba być zdolnym, aby nie wychwycić z wielomiesięcznym
    > wyprzedzeniem, że aku się kończy.

    Z wielomiesięcznym?

  • 80. Data: 2017-11-30 11:19:22

    Wed, 29 Nov 2017 22:29:40 +0100, w
    <5a1f26c2$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Z wielomiesięcznym?

    Ja wyczuwam każdej zimy, że do jesieni dojeżdżę na nim, ale na następną zimę
    będę potrzebował nowy.