    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 4 May 2016 00:18:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wspomóc chłodzenie GPU
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 20:29:35 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > W dniu 2016-05-01 o 19:51, PeJot pisze:
    > Wentylatory
    >
    > Zazwyczaj naprawiam chłodzenie albo go poprawiam przez założenie dużego
    > wolnokręcącego się wentylatora.
    >
    > Ostatnio mimo pasywnego chłodzenia (chyba do 60 st. dochodziło)
    > postanowiłem też poprawić. Niestety nie miałem miejsca pod kartą i
    > przyczepiłem obok karty aby zabierał gorące powietrze z pod karty na
    > bok. Działa. Temperatura nie przekracza 45 st. a nadal jest cicho.

    > PS. Zgodnie z nowymi trendami GPU powinno mieć chłodzenie na górze a
> [...]

    W mojej obudowie która sam se zrobilem kart byly ustawione pionowo.
    Panel "tylny" byl na górze obudowy.
    Zrobilem tak głównie dlatego aby łatwiej można sie było dostawać do kabelkologii.
    I tak chyba jest najoptymalniej. Bo nie dość że powietrze łatwiej cyrkuluje to
    problem z "górą i dołem" znika.

    U mnie jedyny feler byl taki ze zasilacz byl na dole i musiał powietrze pchać w dół i
    w bok aby sie go pozbyc z obudowy.

    Cyrkulacja byla nastepujaca:
    otwor z boku obudowy, wiatraczek, tunel (papierowy :) ) radiator, przestrzen w
    obudowie, górny otwór w zasilaczu, otwor boczny zasilacza -> zewnętrze.
    Zasilacz na dole. To chyba jedyny feler. Choc można by calosc zrobic ciutke inaczej
    zeby bylo wygodniej.
    Osobny otwór w obudowie dostarcza powietrze do cpu a osobny do karty.

    Cala obudowa zrobiona z drewna :)
    W srodku oklejona folia aluminiowa na sylikonie.

    do obejrzenia tu: http://imgur.com/a/tSAD3

    No i co do meritum.
    Są karty które albo zaciągaja albo wydmuchuja powietrze przez drugi otwór na sledzia
    więc jakaś tam ewolucja chłodzenia jest.