  • Data: 2016-08-03 23:08:03
    Temat: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57a247cb$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jestes pewien ze magnes ?
    > IMO - wlasnie cierny odsrodkowy.

    Nawet IMVAO. Ile ja się tych tarcz narozpierniczałem... :P W końcu, Panowie,
    to mój zawód! Na ślepo bym chyba złożył, byle trybiki sprawne były.
    Nawet ciotce zamontowałem jakoś taką tarczę w miejscu tej starszej, aparat
    chyba CB62, nie pamiętam, bo tamta była już w tak kiepskim stanie, że bez
    porządnej konserwacji długo by nie pociągnęła.

    > Elektrodynamiczny nie mialby za duzego rozrzutu predkosci ?

    Z pewnością były by problemy. Hamowanie prądami wirowymi robi się dopiero
    przecież przy wyższych obrotach raczej, np. w silnikach lokomotyw - bez tego
    bywały już przypadki, że wskutek awarii przeniesienia napędu silnik
    rozkręcał się do takich obrotów (bez obciążenia teoretycznbie do
    nieskończoności), że zaliczał engine blow.

    > Centrale pewnie w miare odporne, ale norma ostra :-)

    Centrala musi(ała) pracować prawidłowo w granicach częstotliwości
    impulsowania 8-12 Hz, oraz stosunku przerwa-zwarcie 1:1-4:1. Najgorzej z tym
    radziła sobie E10A.
    Gdzieniegdzie na tzw. Zgniłym Zachodzie stosowano impulsowanie 20 Hz. W .pl
    oficjalnie tego nie było, acz niektóre centrale się mimo to wyrabiały
    (przynajmniej w chwili, gdy sprawdzałem). Jednak oficjalna norma w .pl to 10
    Hz i przerwa-zwarcie 2:1. Regulując tarczę NAJPIERW reguluje sie stosunek
    przerwa-zwarcie i chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego :), a POTEM reguluje
    sie szybkość impulsowania. Prawie na pewno stosunek ten nieco się rozjedzie,
    to wtedy powtarzamy regulację, ale jeśli rozjedzie się niewiele, to można
    olać. Pracując na centrali niejedno widziałem, w jakim stanie są/były tarcze
    u niektórych abonentów... a mimo to większość połączeń udawała się. Jestem w
    stanie, w przybliżeniu, ustawić to na "oko" :) Zboczenie zawodowe :)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski