    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 6 May 2019 18:33:48 -0700 (PDT)
    <1fwrkorjqi3s1$.wery23uw358b.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
    <o9NzE.118370$Kf5.111204@fx14.ams1>
    <6...@g...com>
    <11gwoz636gs2r.s3omf5bd1ad1$.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <5cd00fba$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 19:43:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?

    Badają to co się bada w projekach rozwojowych którymi zajmują się rządwe agencje.

    > Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
    > parowych.

    To już by był drugi.

    > Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
    > mieli wlasnych labów ?

    Nie zawsze się opłaca, natomiast zawsze jest w firmie więcej projektów niż pozwala na
    to pojemność własnych pomieszczeń.

    > Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
    > moze sobie sprawdzic. Duza firma.
    > A mniejsze ?

    Siemens współpracuje z ogromną liczbą firm w których może coś tam sprawdzić na
    pracującym systemie. Takim który sam zbudował, albo który zbudował ktoś inny. Tak
    narawdę rzadko się zdarza żeby to było laboratorium r&d.

    > P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
    > turbine business.
    > https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
    yce-sells-allen-steam-turbines

    > To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
    > za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)

    No, wyjaśnij to.

    > PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
    > zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
    > Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
    > byc opalany byle czym ?
    > A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?

    Tak.

    > PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
    > https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

> [...]
    > turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
    > problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
    > odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
    > zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
    > dolarów), plus minus o 100 mln.
    >
    > Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
    > regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
    > regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "
    >
    > O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?

    Nieprzewidziana interakcja kilku różnych mechanizmów zniszczenia.