    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 7 May 2019 20:58:33 -0700 (PDT)
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
    <o9NzE.118370$Kf5.111204@fx14.ams1>
    <6...@g...com>
    <11gwoz636gs2r.s3omf5bd1ad1$.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <5cd00fba$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5cd1ac57$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 01:03:36 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > A jak jakas tam Koreanska Grupa Energetyczna stawia nowa elektrownie,
    > to rzadowa agencja cos sprawdza ?

    Tak.

    > A nawet zakladajac, że maja same panstwowe elektrownie, albo
    > powierzaja testowanie w/w agencji ...potrafia tam sprawdzic turbine
    > parowa 500MW ?
    > Bo komina nie widze, ale moze niepotrzebny ...

    Tak.

    > Ze drogo i miejsce zajmuje, to ja wiem, wszak do tego piję :-)
    >
    > Panstwo wybudowalo, i dzieki temu moze byc teraz kilka malych firm ?
    >
    > Ale transport tez kosztuje ...

    Woda mineralna dla kierowcy ciężarówki kosztuje najwięcej. Prawie tysiąc wonów za
    małą buteleczkę.

    > Dokladnie. To przy okazji remontu pewni mozna sie dogadac na maly
    > eksperyment.

    Dogadują się przy innej okazji. Przy okazji remontu to jest za późno.

    > Tylko potem elektrownia mowi "chcemy nowy blok postawic. Wiekszy,
    > lepszy".
    > I co - zamawiaja niesprawdzony prototyp ?

    Zamawiają turbinę.

    > postep jest tu powolny, to pewnie Siemens potrafi zrobic cos troche
    > wiekszego niz poprzednio ... ale jednak ryzyko.

    Wszędzie jest ryzyko. Niektórzy tym ryzykiem zarządzają zatrudniając inżynierów.

    > Ale co tu wyjasniac ?
    > Wydaje mi wie, ze parowych RR juz nie robi.
    >
    > Widac sie nie oplacaly :-)

    Jestem pod wrażeniem.

    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

    > A jak w takiej nowej, lepszej elektrowni tez dojdzie do
    > nieprzewidzianych reakcji ?

    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości...