  • Data: 2018-11-09 11:29:37
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Jak sie cos opracowalo i chce sprzedac, to probki sa potrzebne.
    > A IMO takze pewien zapas magazynowy, zeby sie klient nie wk*, ze dopiero
    > za rok moze dostac :-)

    Miałem taką sytuacje z TI.

    > Aczkolwiek ... mam wrazenie, ze obecnie sporo tych ukladow to bardziej
    > "demonstratory technologii", bo klient i tak zamowi ASIC.

    Bywa, ale do takich zastosowań często można sobie kupić
    IP core, zwłaszcza w cyfrówce.

    > A jest tam jakas typowosc, czy pan zadzwoni i poda wymiary :-)

    Pełna typowość i porządny datasheet:

    http://ferroxcube.home.pl/prod/assets/e431028.pdf

    Nawiasem mówiąc, irytujący jest zwyczaj Ferrxcube niepodawania
    współczynników Steinmetza, tylko jakieś nomogramy dają dla kilku
    wybranych częstotliwości. I jak ja sobie mam policzyć straty
    w rdzeniu dla 270kHz? Zostaje albo jakaś podejrzane zgadywanie
    w oparciu o nomogram, albo pracochłonne szukanie funkcji
    aproksymującej. Micrometals jakoś potrafi dać oba zestawy
    parametrów: obrazek i gołe współczynniki do Matlaba.

    > Ale juz problem, jak trzeba okreslony ksztalt z okreslonego materialu
    > zrobic.

    No ale to jest w katalogu, problemów technicznych z produkcją nie ma.
    Tylko pewnie odpalają piecyk dopiero dla serii idących w dziesiątki
    tysięcy sztuk i czekają, aż im się nazbiera.

    > Moze maja jakies reczne praski do ferrytow ?

    Nie da się, dla własności materiału kluczowe znaczenie ma ciśnienie
    w prasie i temperatura w piecu. Sensownym nakładem środków nie
    odtworzysz warunków produkcyjnych i potem nie wiesz, jak się ma
    prototyp do rzeczywistego produktu. Zbyt ryzykowne. Tak to sobie
    rdzenie może NASA robić, bo tam efektywnie każdy produkt to
    prototyp lub małą seria i rdzeń będzie taki, jaki się Johnowi
    akurat wypalił, co nie jest problemem, jeśli trzyma parametry.
    Ale i tak wątpię, lepiej, by to fachowo zrobił dział R&D w Ferroxcubie
    czy innym EPCOSie. MOSFETa odpornego na milion radów też sobie
    w TME nie kupisz, a są produkowane. :-)

    > Albo dobrze szlifierki i ze sztabki szlifuja ?

    Na to stawiam, ale wtedy dalej nie wiadomo, kto oferuje takie usługi
    i skąd bierze surowe sztabki. Jak zamawiam frezowanie z 3C95, to to
    musiał Ferroxcube wcześniej zrobić. W ofercie nie widzę, by mieli
    i wracamy do pierwszego pytania... Chyba, że biorą płytki PLT do
    jakichś olbrzymich planarów w rodzaju E58 i z tego wycinają.

    Człowiek z filmu zajmuje się tym zawodowo, choć Roman by go pewnie
    zaliczył do garażowych dłubaczy. Natomiast prawdziwi fachowcy, obecni
    na rynku potrafią zrobić niesamowite rzeczy, np. to:

    https://pl.mouser.com/datasheet/2/685/ds_BCM6123xD1E
    1368yzz-1122008.pdf

    12V/68A/97.4% sprawności, izolacja 4.2kV i rozmiary zbliżone do DIP40.
    Tego się na masowych ferrytach nie da osiągnąć. Cena ~560 zł., ale to
    w niektórych zastosowaniach nie jest cena zaporowa.

    Pozdrawiam, Piotr