    Subject: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Newsgroups: pl.comp.www
    <573f70f6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ukb4ns1ki7ga.sxzqxuw4jtkf$.dlg@40tude.net>
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Sat, 21 May 2016 14:27:10 +0200

    W dniu 2016-05-20 o 22:46, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    todesk.autocadws

    > Ale to jest natywna apka,

    https://sharecad.org/pl
    Przed chwilą dla testów wczytałem rysunek dwg i działa to całkiem sprawnie.

    > a tam masz więcej jednostek do dyspozycji niż w
    > CSS. Podejrzewam też, że tamtejsze np. milimetry odpowiadają prawdzie
    > (przynajmniej tak wynika z tabelek, do których właśnie zajrzałem). Pisząc o
    > medium miałem na myśli to, że dla strony internetowej fizyczne centymetry
    > nie maja większego znaczenia.

    To tak jak w CAD. W sensie wyświetlania rysunku na monitorze.
    Rysunek w skali 1:1 (cali, mm, cm...) ma sens na papierze i tak się
    zastanawiałem dlaczego Marek potrzebuje wyświetlić kwadrat 1 cal x 1 cal
    na wyświetlaczu? User zrobi zoom i po zawodach...
    Na dużym monitorze fajnie jest wyświetlić sobie kartkę A4 w skali 1:1 i
    zobaczyć przed wydrukiem jak to wygląda. Na małym wyświetlaczu też się
    da, ale zobaczy się tylko kawałek kartki... lub przeskaluje tak, aby się
    zmieściła na wyświetlaczu.
    Więc istotne jest to, żeby to był kwadrat, a reszta to kwestia
    skalowania tylko. I oczywiście proporcji pozostałych elementów.

    Może robi jakąś mobilną miarkę żeby zmierzyć długość sznurka
    przykładając go do wyświetlacza nie mając pod ręką linijki, a smartfona
    przecież każdy ma zawsze i wszędzie ;)

    > W przeglądarkach cyrk był zawsze i będzie, ja sie przyzwyczaiłem. Marek
    > dopiero odkrywa nowe obszary tego bałaganu ;)

    Będzie trochę OT (i tak na grupie pusto), ale skoro już wspomniałeś o
    cadzie w kontekście przeglądarek...
    Jakiś czas temu próbowałem się pobawić WebGL do wyświetlania projektów
    3D cad w przeglądarce, ale okazało się, że nie jest mi to aż tak bardzo
    potrzebne jak myślałem :) żeby tak dużo czasu marnować na pokonywanie
    takich dziwnych problemów. W niektórych urządzeniach działało, w
    niektórych tak sobie, łącznie z zawieszaniem przeglądarki. Może coś się
    poprawiło w tym temacie od tamtego czasu, nie śledziłem ostatnio.
    Ludzie nawet całkiem fajne rzeczy w tym robią, np.
    http://planetoweb.net/app/
    http://www.webgl-publisher.com/MobileSample.html
    Ale dopóki nie będę miał pewności, że to będzie chodzić tak jak oczekuję
    na każdej przeglądarce, to na razie pomysł czeka z realizacją na rozwój
    sytuacji :)

    Pozdrawiam
    Piotr