    Subject: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Newsgroups: pl.comp.www
    <573f70f6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ukb4ns1ki7ga.sxzqxuw4jtkf$.dlg@40tude.net>
    <5740541e$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <coy0vd28501w$.1otqbl86w7r25$.dlg@40tude.net>
    <5742a250$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Mon, 23 May 2016 18:29:03 +0200

    W dniu 2016-05-23 o 13:41, Borys Pogoreło pisze:

    > No tak, ale to trzeba mieć suwmiarkę. Ja miałem nadzieję, że sami z siebie
    > ten "cal fizyczny" są w stanie wyświetlić.

    Heh :) Ja to w formie żartu napisałem. Nie są.

    No prawie żartu, bo w zasadzie jaki miałby być sens wyświetlenia "cala
    fizycznego" na monitorze? To nigdy nie będzie dokładne (a w zasadzie to
    trzeba by było zapytać z jaką dokładnością ma być wyświetlony i te cale
    też są różne ;)

    To sobie pożartujmy dalej...
    Np. cal angielski = 25,3995 mm
    (Na wiki znalazłem np. że: "Ponadto w USA jest jeszcze w użyciu
    amerykański cal geodezyjny ? 25,4000508 mm" - cóż za dokładność ;)

    Wielkość piksela jest różna różnych monitorach czy matrycach, przyjmijmy
    że przykładowo piksel = 0,29375 (znalazłem na jakiejś stronie, pierwszej
    z brzegu).

    Czyli kreska o długości jednego cala musiałaby mieć 86,46638298
    pixela... a tak się nie da :)
    Lecimy w drugą stronę: 86 pixeli x 0,29375 = 25,2625 mm, hmmm,
    może 87 pixeli x 0,29375 = 25,55625 mm
    Bliżej 1 cala jest 86 pixeli... ale to akurat na tym, konkretnym
    monitorze i nadal to nie jest cal :)
    Zaokrąglenie cala, czyli zmniejszenie dokładności, do 25,4 mm nadal nam
    nic nie daje, bo to ciągle ok. 86,5 pixela...
    To samo dotyczy milimetra czy centymetra.

    Koniec żartów.
    W programach cad nie ma żadnego sensownego powodu wyświetlania na
    monitorze suwmiarki ;)
    Stąd też moje pytanie, do czego Markowi potrzebny jest jednocalowy
    kwadrat na wyświetlaczu?

    > Póki trzeba instalować jakieś dodatkowe wtyczki, to pewnie zbyt popularne
    > nie będzie. Jedna firma, zastosowanie niszowe... Nawet popularne wtyczki
    > umierają. A tu jeszcze zapowiedzieli jakieś Vulkan API, za którym stoi paru
    > dużych graczy.

    Wyświetlenie w przeglądarce prototypu obiektu 3D narysowanego w cadzie
    nie wymaga dokładności obrabiarki numerycznej, a że nie każdy ma pod
    ręką program cadowski (albo inny, który by rozumiał format cada), a
    przeglądarkę ma każdy, nawet w telefonie :), stąd zrodził się taki
    pomysł racjonalizatorski... pewnie za jakiś czas do niego wrócę :)

    Pozdrawiam
    Piotr