    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wyłączenie 2G a identyfikacja modułu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 26 Mar 2017 09:27:27 +0200

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 16:55:50 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Chodzi o to, że dla przeciętnego Kowalskiego UMTS nic nie mówi. Po
    > prostu kolejny akronim. Natomiast ileś-G robi wrażenie gdy cyfra coraz
    > większa.

    Mowi mowi, to juz rola marketingu, zeby klient wiedzial, ze UMTS to
    jest "lepsza komorka".

    Tylko ze to nie to samo. 2/3/4G to takie okreslenia ogolne, 3G w
    Europie realizowane na UMTS, a w USA na CDMA2000.
    W samym UMTS tez bylo kilka odmian, a potem sie pojawilo HSDPA.

    > Najciekawsze jest to, jak obecnie wszyscy reklamują 4G, chociaż nikt
    > przy obecnej technologii nie jest w stanie zaoferować *prawdziwego* 4G,
    > które stanowi, m.in. stabilna przepustowość 100MBit/s pomiędzy dwoma
    > dowolnymi użytkownikami sieci 4G.

    Ale co by nie mowic - LTE potrafi byc szybkie.

    J.