  • 21. Data: 2011-11-04 09:48:48
    Temat: Re: Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    -sygnal-i1879128707.html

    > 40zł?? ktoś ochujal
    >
    > masz tu do wyboru do koloru
    > najtańsze 3$ - przesyłka gratis
    >
    > http://s.dealextreme.com/search/buckle+seat+belt

    A to ja z ciekawosci zapytam o jedna rzecz. U mnie wystarczy, ze pociagne
    troche pas i juz po przekreceniu kluczyka na pewno nie piszczy i (chyba) nie
    swieci lampka od niezapietych pasow.
    I teraz pytanie czy ktos tez tak ma czy tylko u mnie takie dziwactwo, a
    wszystkie inne samochody maja czujnik w "zapieciu" pasow.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 22. Data: 2011-11-04 10:12:50
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
    > prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer,

    Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.

    >ale komputer dalej wie że pas
    > nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

    Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to
    dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos
    nie chce mi sie wierzyc.

    sz.

  • 23. Data: 2011-11-04 10:20:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 4 Nov 2011 08:28:14 +0100, Andy Niwiński
    <a...@i...pl> wrote:

    >"Karol Y" <k...@o...pl>

    >Sądząc po powyższym zdaniu, Twojej głowie to by i tak nie zaszkodziło....

    A nawet zakładając, że jakaś myśl przyświecała autorowi, to przecież z
    faktu, że kierowca nie ma zapiętych pasów nijak nie wynika, że grozi
    mu z tego powodu zdrzenie czołowe. Ba, ja wręcz stwierdzę, że z
    zapiętymi pasami ów kierowca raczej by "prób" (czyżby chodziło o
    "pruł"?) "setką i dwudziestką".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2011-11-04 10:26:57
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 10:12, szufla pisze:

    > Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.
    Zapomniałem dodać że ta operacja jest jednorazowa. Będzie pamiętać do
    resetu kompa. Jeśli komuś zależy to chyba poświęci na to 10 minut.

    > Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to
    > dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos
    > nie chce mi sie wierzyc.

    Nie musisz wierzyć, możesz sprawdzić ..;) W Fordach (Focus, Mondeo) ten
    system tak jest rozwiązany. Tą wiedzą kiedyś się ze mną podzielił
    mechanik z ASO podczas przeglądu, bardziej udokumentowanej nie mam
    (focusklubpolska.pl i elektroda.pl to tylko fora, mimo że tam temat się
    pojawia i ludzie potwierdzają że tak jest). Możliwe że w innych markach
    może być inaczej. W Astrze znajomego odpaliły wszystkie poduszki,
    również przy fotelu pasażera na którym nikt nie siedział.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 25. Data: 2011-11-04 10:28:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 08:55:11 +0100, MZ napisał(a):

    > ale komputer dalej wie że pas
    > nie jest zapięty.

    A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
    --
    Jacek

  • 26. Data: 2011-11-04 10:32:07
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
    Stąd, że wyłączana jest tylko sygnalizacja, a nie oszukiwany czujnik
    przy pasie.

  • 27. Data: 2011-11-04 10:34:25
    Temat: Re: Wy??czenie czujnika niezapi?tych pas?w
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-04 08:37, LEPEK pisze:

> [...]
    >
    > 1) w przypadku wypadku kierująca będąca w ciąży (obojętnie, czy
    > zagrożonej, czy nie) nie mając zapiętych pasów naraża na
    > niebezpieczeństwo uszkodzenia zarówno płód, jak i siebie; w przypadku
    > zapięcia pasów niebezpieczeństwo uszkodzenia samej siebie ogromnie
    > maleje, a uszkodzenia płodu zasadniczo nie zmienia się (a nawet
    > zaryzykuję, że walnięcie brzuchem w kierownicę może mieć bardziej
    > przykre konsekwencje, niż ściśnięcie pasem)
    >
    > 2) jeśli ciąża jest tak zagrożona, że niewskazane jest zapinanie pasów,
    > to sama jazda samochodem jest zazwyczaj dużo bardziej niewskazana

    Zastanawiam się jakim trzeba być idiotą, żeby w ogóle mówić o
    niezapinaniu pasów w ciąży. Przecież jak nic się nie dzieje to ten pas w
    żaden sposób nie szkodzi. A jak coś się stanie to bardziej zaszkodzi
    brak pasów i brak poduszki. Czego to ludzie nie wymyślą.

    A.

  • 28. Data: 2011-11-04 10:37:59
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-03 22:55, maciek pisze:

    > Chirurgia trzustki

    Tak z ciekawości, w jaki sposób ten pas działa szkodliwie na tę
    trzustkę? Wydziela jakieś promieniowanie czy co?

    A.

  • 29. Data: 2011-11-04 10:38:09
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    > A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?

    Jest jeszcze coś takiego jak czujnik wagowy.

  • 30. Data: 2011-11-04 10:47:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 10:34, Arek pisze:
> [...]
    > żaden sposób nie szkodzi. A jak coś się stanie to bardziej zaszkodzi
    > brak pasów i brak poduszki. Czego to ludzie nie wymyślą.

    No nie do końca. Problemem nie są sytuacje skrajne, tylko pośrednie, np.
    gwałtowniejsze przyhamowanie, które spowoduje napięcie się pasa i nacisk
    na brzuch ciężarnej.