  • 11. Data: 2010-12-19 23:45:06
    Temat: Re: Wymiana akumulatorów w APC Smart
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-18 14:39 ToMasz napisał(a):

    > Mnie sie zmieściły do apc1000 vipow 18 lub 20 ah. szczerze ODRADZAM.
    > wytrzymały 14 miesiecy- UPS pada w 3 minuty zasilając sam siebie. z
    > obnciażeniem - poniżej 3 sekund. Ja zdecydowałem "pojechać po całości" i
    > skorzystać z promocji norauto, 36Ah za 99zł.

    Taaa - i akumulator stoi obok UPSa?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-12-20 22:13:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2010-12-18 11:04, Irokez wrote:

    > Oryginalne są też CSB wkładane przez APC.
    No mi również zawsze się wydawało, że APC wsadza tylko i wyłącznie CSB.
    Natomiast Vipow i spółka to IMO badziew - mi spuchły po 2 latach co jest
    IMO o 2 za mało (oczywiście wiadomo, czas życia zależy też zależy od
    jakości sieci w danej lokalizacji).

  • 13. Data: 2010-12-22 23:09:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-20 23:13 JDX napisał(a):

> [...]
    > Natomiast Vipow i spółka to IMO badziew - mi spuchły po 2 latach co jest
    > IMO o 2 za mało (oczywiście wiadomo, czas życia zależy też zależy od

    Kupiłem UPSa używanego i już z nieco zajeżdżonymi akumulatorami. UPS
    zeznaje datę produkcji 1999 - dlatego też pewnie te Yuasa to już było
    drugie życie UPSa. Ale cóż tam, u mnie pochodziły ostatnie 4 lata (od
    2006 roku) no i przyszedł w końcu czas na następne.

    Jako że na dwa aku Yuasa szkoda mi kasy kupiłem w końcu Sunnyway.
    Zobaczymy ile pochodzą. Na razie wsadziłem do UPSa i działają. APCFIX
    zrobił coś magicznego ale nie przestawił pokazywanej daty zmiany
    akumulatorów. Jak ją można ustawić?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-12-23 00:00:29
    Od: "binarek" <b...@a...pl>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > zrobił coś magicznego ale nie przestawił pokazywanej daty zmiany
    > akumulatorów. Jak ją można ustawić?

    Datę zmiany ustawia się w smartach przez kabelek usb programem do
    zarządzania ups-em. Ustawia się tam wiele ciekawych parametrów jak progi
    działania AVR czy czułości.

  • 15. Data: 2010-12-23 16:03:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2010-12-23 00:09, Adam Dybkowski wrote:
    [.....]
    > APCFIX zrobił coś magicznego ale nie przestawił pokazywanej daty zmiany
    > akumulatorów. Jak ją można ustawić?
    Można to zrobić za pomocą PowerChute - do pobrania ze strony APC.

  • 16. Data: 2010-12-23 17:49:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > APCFIX zrobił coś magicznego ale nie przestawił pokazywanej daty
    > zmiany akumulatorów. Jak ją można ustawić?

    Rejestrami za pomocą programu braci słowian zza wschodniej granicy
    ustawisz wszystko, nawet nazwę.

    A ja w firmie znalazłem 12 leżaków magazynowych 12V/7,2Ah UPS z 2004.
    Mówię szefowi że mogę je kupić w cenie nieco wyższej niż złomu,
    najwyżej jak będą padalce to oddam na złom i większość kasy odzyskam.
    Zgodził się.
    Wziąłem sobie najpierw je pomierzyłem. Napięcie na zaciskach od 12,0V
    do 12,6V. Wybrałem 3 akumulatory z najwyższym napięciem i wziąłem do
    siebie na górę. Ładowałem je kolejno przez kilka dni na zasilaczu
    laboratoryjnym ustawiony na 14,4V z ogranicznikiem prądu ustawionym na
    720mA. Po pierwszym ładowaniu rozładowałem je kolejno prądem 720mA i
    wyszło że mają pojemność od 5,5 do 6,3Ah.
    Ponownie ładowałem je kolejno i kolejno znowu rozładowałem. Pojemność
    już była większa, niektóre doszły do 7Ah.
    Uznałem że jak na wiekowe leżaki zakup jest bardzo dobry.

    Marek

  • 17. Data: 2011-01-01 15:50:55
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Jako że na dwa aku Yuasa szkoda mi kasy kupiłem w końcu Sunnyway.

    Swego czasu (koniec 2009 roku) na onecie był filmik o akumulatorach i
    pokazano jak oszukują firmy.
    Zamiast płyt ołowiowych wsadzano szklane szyby przycięte aby na wymiar
    weszły i wypełniły przestrzeń.
    Na filmie było widać model SW12170 12V 17Ah .
    Googlarka dała wynik na allegro, że to jest akumulator "renomowanej firmy
    SUNNYWAY SW12170" i nawet fotka pasowała do tego co na filmie było.

    mamy 2011 rok.. ciekawe czy się coś zmieniło :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez