  • Data: 2016-12-09 09:58:33
    Temat: Re: Wymuszenie odszkodowania i rejestrator
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-02 o 10:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > IMO - musza jednak spisac zeznania swiadka, no i wyjasnienia
    > oskarzonego/obwinionego.
    >
    > Wszak policjant zdarzenia nie widzial, to co maja we wniosku napisac -
    > na podstawie ogledzin wydaje sie, ze oskarzony jest winny ?
    >
    > Sprawa moze i pojdzie w trybie zaocznym, od tego mozna sie odwolac.
    > Ale nie trzeba - podpisane zeznania swiadka na policji juz groza mu 5
    > latami :-)
    >
    > J.

    Przerabiałem to na własnej skórze. Nie wzywają od razu nikogo - sprawa
    jest na podstawie ustaleń policji. Dopiero po odwołaniu jest normalna
    sprawa i wzywani świadkowie. Policja nic nie pamieta - w końcu mija
    kilka miesięcy, a takich spraw mają po kilka dziennie.
    Co ciekawe - w moim przypadku wytoczono 2 sprawy - przeciwko mnie i
    przeciwko drugiemu kierowcy (to się okazało później i przypadkiem). I
    zdaje się filozofia sądu była taka - który wymięknie ten winien. Bo
    oczywiście policja na miejsce wypadku przyjechała po fakcie i jedyne co
    mogli to spisać, cośmy mówili.
    Sędzia był maksymalnie stronniczy (mnie nie dopuszczał do głosu, a
    tamten kierowca miał wsparcie w postaci swojego szefa - oskarżyciela
    posiłkowego, który bredził jak poparzony w stylu "a bo w tym miejscu to
    kierowcy zawsze się zagapiają..." - co to ma do rzeczy co "wszyscy
    kierowcy" do tego konkretnego przypadku?). Uratowała mnie dopiero opinia
    biegłego.
    T.