  • 21. Data: 2012-09-26 16:04:50
    Temat: Re: Wypalenie - czy ktoś z Was się z nim zetknął?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 26 września 2012 (07:25:56) napisano:

    > Zresztą... tak samo jest z mechaniką. Dopóki dłubię przy swoim sprzęcie
    > i naprawiam motocykle i samochody kolegów, to jest to fajna odskocznia
    > od wgapiania się w literki na monitorze, ale jakbym miał po 3 samochody
    > do zrobienia dziennie i klientów, którzy tylko marudzą

    ... to po pracy z przyjemnością zasiadałbyś przed kompilatorem :)

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 22. Data: 2012-09-26 16:18:38
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2012 11:52:23 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski napisał:

    > Kompilatory przekszta�caj� kod z jednej formy
    > z drug� i na zasadzie "as-if", wi�c z definicji kompilatory
    > nie tworzďż˝ kodu.

    Aha, czyli chodzilo Ci o prawdziwa, hardcore AI. To chybe nie za "10-20" lat jeszcze
    :)

    RW

  • 23. Data: 2012-09-26 16:22:50
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 19:54:13 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Czy znacie kogoś, do kogo powyższy opis by pasował, tzn. osobę, która
    > po dłuższym czasie uświadomiła sobie, że wybierając branżę IT jako
    > ścieżkę swojej kariery popełniła wielki błąd, a programowanie może być
    > dla niej w najlepszym razie hobby, ale nie sposobem na resztę życia?
    > Załóżmy dla utrudnienia, że osoba, która znalazła się w takiej
    > sytuacji, jest już w wieku, który nie pozwala zacząć żyć "od
    > nowa" (bliżej 30 niż 20). Czy jest to sytuacja beznadziejna?

    Znam faceta, ktory byl (takim sobie) programista i zarzadzal spora grupa deweloperow,
    i w ktoryms momencie rozwoj firmy zaczal go chyba przerastac. Skonczylo sie ponad
    roczna depresja i przekwalifikowaniem na designera stron webowych. Mial duzo ponad 30
    lat.

    Ze swoich doswiadczen to znam takie "mini-wypalenia", kiedy po ilus dniach
    intensywnego kodowania po prostu nie moge juz patrzec na ekran i musze zajac sie
    czyms innym -- pisaniem dokumentacji, R&D do innego projektu, glebszym testowaniem
    juz zaimplementowanych funkcjonalnosci. Zaraz ktos sie przyczepi, ze to wszystko
    czesc programowania :)

    RW

    RW

  • 24. Data: 2012-09-26 16:49:35
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 07:18:38 -0700, Roman W napisal:

    > Aha, czyli chodzilo Ci o prawdziwa, hardcore AI. To chybe nie za "10-20"
    > lat jeszcze :)

    Huh? Jakieś 5-10 lat temu istniały programy czytające książki i
    potrafiące odpowiadać na pytania dotyczące treści [1]. To już
    bardzo blisko do odpowiedzi na pytanie "jak użyć biblioteki"
    po przeczytaniu manuala. To wciąż nie byłoby "Strong AI".
    Dzisiaj da się zbierać masę ontologii w rodzaju OWL, więc
    z czysto praktycznego punktu widzenia danych jest sporo
    i w przystępnej formie. Już pojawiają się rzeczy takie jak
    Siri, dla mas.

    Poza tym: co było w 2002 i 1992? To odpowiednio
    10 i 20 lat temu.

    [1] Treści twardych, takich jak w dzisiejszych ontologiach,
    plus złożenia faktów.

    PS. Który z nas s..ł kodowanie?
    --
    Edek

  • 25. Data: 2012-09-26 21:54:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-25 23:36, AK wrote:

    > No wlasnie. Ty dopiero ledwo zaczales sie cieszyc z programowania :)
    > Pogadamy za 20 lat ok ? (chyba juz bedzie wtedy jakies WiFi/Skype od
    > Lucyfera do Was ?)

    Ale moment, bo ja programuje gdzieś od 25. Tyle że czysto zawodowo od
    10. Nie zbrzydło. Dziwne. Może za mało SQLa ;)

  • 26. Data: 2012-09-26 21:58:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-26, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
    > A w jakiej branży teraz pracujesz, jeżeli to nie tajemnica?

    W finansach (aktualnie dosyć szeroko pojętych, potem pewnie coś się
    wykrystalizuje).

    > Z elektroniki w Polsce się nie wyżyje, chińczycy wszystko robią taniej :(
    > małe to pieniądze.

    Chodziło mi o naprawę, a nie produkcję. Na naprawie zarabia się znacznie
    więcej (w każdej branży).

    Zresztą to co piszesz nie jest prawdą. Znam osoby, które robią dobrej
    klasy elektronikę i mają jakieś wąskie, ale wierne (i polecające dalej)
    grono klientów. Są to najczęściej jakieś kontrolery typu "inteligentny
    dom", akcesoria do kompów itp. No i tradycyjnym produktem tego typu
    są latarki i lampki rowerowe (m.in. chyba kultowa już "bocialarka").

    > I to boli. Bo opinia jest taka, że programiści jednak zarabiają kupę kasy.
    > Ja nadal łudzę się, że jeszcze po prostu nie trafiłem na taką firmę, która
    > płaciłaby tyle, ile bym chciał.

    Wcale nie boli. To zupełnie naturalne, że spec od wykańczania mieszkania
    zarabia więcej niż przeciętny programista. Tak było, jest i będzie.

    Co do zarobków programistów... nie jestem i nie będę pewnie, więc tak
    nie śledzę, ale są pewne oczywiste kwestie. Np. ta, że lepiej być
    "analitykiem-programistą" niż "programistą". Po prostu dobrze zarabiają
    osoby, które albo pracują umysłowo (analizują problemy) albo podejmują
    decyzje.

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-09-26 22:47:31
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/09/2012 15:49, Edek Pienkowski wrote:

> [...]
    > bardzo blisko do odpowiedzi na pytanie "jak użyć biblioteki"
    > po przeczytaniu manuala. To wciąż nie byłoby "Strong AI".

    Niestety, podstawowym problemem w pisaniu kodu na podstawie specyfikacji
    w języku naturalnym jest to, że język naturalny nie jest równie
    precyzyjny co języki programowania. Odpowiednia maszynka musiałaby nie
    tylko dopasować sobie odpowiednie dane, ale przede wszystkim uporać się
    z kontekstowością języka. Dodatkowo z takiego opisu musi wyganerować
    całkiem nowy logiczny model dziedziny programu, czyli w jakimś sensie
    _zrozumieć_ tekst. Jak dla mnie to cholernie blisko "strong AI".

    Natomiast co w tej dziedzinie się stanie w ciągu 10-20 lat, to nawet nie
    podejmuję się zgadywać. Myślę, że zanim będzie AI pisząca kod, to będzie
    AI-call-center albo AI telemarketer, i to już mnie trochę przeraża.

  • 28. Data: 2012-09-26 23:01:22
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/09/2012 06:25, Adam Wysocki wrote:
    [...]
    > a) praca z ludźmi o niższych kwalifikacjach niż moje (szczególnie realizując
    > zewnętrzne projekty)
    > b) praca na czas (często wyśrubowane deadline'y)
    > c) poczucie niedocenienia finansowego (miała być podwyżka, nie ma podwyżki,
    > a ja nie lubię się prosić)
    > d) niedopracowane i sypiące się środowisko (proprietary)
    > e) duża odpowiedzialność i związany z tym stres - to do pewnego momentu
    > motywuje, ale na dłuższą metę po prostu męczy

    Z tego typu problemami można sobie chyba poradzić po prostu zmieniając
    pracę, przekwalifikowanie się nie jest raczej konieczne.

  • 29. Data: 2012-09-26 23:44:58
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/09/2012 20:58, PK wrote:

> [...]
    > "analitykiem-programistą" niż "programistą". Po prostu dobrze zarabiają
    > osoby, które albo pracują umysłowo (analizują problemy) albo podejmują

    Nigdy nie pracowałem jako "analityk-programista", ale każda moja praca
    wiązała się z analizowaniem problemów i podejmowaniem decyzji. Po co w
    ogóle komukolwiek programista, który tego nie robi?

  • 30. Data: 2012-09-26 23:58:58
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    Zazdroszczę! Ja w takich momentach przeżywam prawdziwe katusze. W ogóle nie
    mogę się zmusić, żeby uruchomić narzędzia deweloperskie. Najgorsze w tym
    wszystkim jest to, że wiem, że jak już uruchomię IDE i załaduję projekt, to
    zacznę normalnie pracować. Ale że nie chce mi się pracować, to robię
    wszystko żeby jednak nie kliknąć 2 razy na tę nieszczęsną ikonkę. :-)
    yamma