  • 41. Data: 2018-09-23 12:20:06
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/21/2018 10:00 AM, Atlantis wrote:
    > Do pewnego prostego projektu potrzebuję biblioteki

    Zaczynając od całych projektów:

    https://www.serasidis.gr/circuits/TV_terminal/Small_
    TV_terminal.htm
    https://www.hackster.io/janost/avr-videoblaster-8026
    fd
    http://searle.hostei.com/grant/MonitorKeyboard/index
    .html

    Przez wersje "konsol do gier":

    http://belogic.com/uzebox/index.asp
    https://hackaday.io/project/5574-single-chip-game-co
    nsole

    Po jakieś różności:

    https://www.linusakesson.net/scene/craft/
    http://www.vga-avr.narod.ru/main.html
    http://sbc.rictor.org/io/vid3.html
    http://garydion.com/projects/videoverlay/

    Jest tego pewno nascie gotowców. Jako bibliteki nie widziałem.

    Mała uwaga: ponieważ generacja PAL/VGA zajmuje jakieś 90% mocy CPU to
    tak naprawdę na algorytmikę własną masz tylko wygaszanie pionowe. Może
    nie być to dostatecznie dużo, to tylko 50 znaków / sek bo bufor UARTa ma
    tylko jeden znak. Nie wykluczam że dało by się zmieścić w wygaszaniu
    poziomym ale coś mi się wydaje że to moze zakłucić timmingi (nawet
    zakladając tylko przerzucanie UARTA do pamięci). Średnio fajnie w sensie
    że trzeba się sporo starać.

    Lepszy byłby dowolny procesor z dma i mający rejestr przesuwny
    potrafiący z niego korzystać. Jakiś STM32?

    PS. po latach stwierdzam że PAL to strata czasu. Obraz jest
    katastrofalnie kiepski jesli nie zrobisz prawidłowych driverów a nawet
    wtedy jest nic nie wart. VGA jest łatwiejsze.

  • 42. Data: 2018-09-23 15:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2018 07:47:08 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Sęk w tym, że to nigdy nie da takiego efektu. Analogowe rozwiązania mają
    > swoją specyfikę, która od razu rzuca się w oczy, a w tym wypadku chodzi
    > właśnie o ten estetyczny efekt. :)

    Ale jakie analogowe - wszak procesor wsadzasz.

    Chodzi o specyficzny wyglad literek ?

    Popracowac nad fitrem graficznym, ktory zrobi to samo na nowoczesnym
    monitorze :-)

    J.

  • 43. Data: 2018-09-23 18:33:28
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-23 11:56, Queequeg wrote:

    > Ewentualnie Atlantis lubi retro, to może karta Hercules na ISA? Da się
    > ładnie wysterować z MCU i paru pomocniczych TTLi, dałoby się też pewnie
    > (choć nie wiem) dostosować do częstotliwości w TV...

    No to Hercules raczej nie!

    Włodek

  • 44. Data: 2018-09-23 22:02:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:5ba7c058$0$608$65785112@news.neostrada.pl...

    > No to Hercules raczej nie!

    A CGA? OIMW, jej ekranem był zwykły monitor TV, osobiście jednemu z kumpli
    pomagałem uruchamiać takie zestawienie. 4 jednoczesne kolory i może to?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 45. Data: 2018-09-23 22:39:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Lepszy byłby dowolny procesor z dma i mający rejestr przesuwny
    > potrafiący z niego korzystać. Jakiś STM32?
    Albo atxmega jak ma lepiej opanowane, w serii "A" ma także dma.
    a spi ma każda, użycie jako rejestr przesuwny jest trywialne, wystarczy
    ustawić
    ją w tryb master i dzielnik zegara.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2018-09-24 08:06:22
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-23 22:02, HF5BS wrote:

> [...]
    >
    > A CGA? OIMW, jej ekranem był zwykły monitor TV, osobiście jednemu z
    > kumpli pomagałem uruchamiać takie zestawienie. 4 jednoczesne kolory i

    CGA zaiste, Tak.

    Włodek

  • 47. Data: 2018-09-24 09:05:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jakby ktoś potrzebował to przypomniałem sobie, że mam jedną szynę STV5730A.
    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 48. Data: 2018-09-24 10:52:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2018-09-23 22:02, HF5BS wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w

    Dlaczego nie ?

    >CGA zaiste, Tak.

    CGA jesli mnie pamiec nie myli, to miala wyjscia TTL. Ale paroma
    opornikami dawalo sie z tego zrobic sygnal TV mono.
    Bywaly tez karty z wyjciem composite.

    Problem jest IMO taki, ze CGA to byla u nas raczej rzadkosc.
    A Herculesow pelno ... tylko czy da sie jeszcze kupic ?

    Hercules tez mial wyscia TTL, ale tez wystarczy pare opornikow.

    No i kwestia rozdzielczosci - Hercules dawal wyrazny obraz na
    monitorze mono,
    a CGA na kiepskim monitorze - oblesnie rozmyty, lub niskiej
    rozdzielczosci.

    J.

  • 49. Data: 2018-09-24 11:43:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-24 10:52, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Dlaczego nie ?

    Bo nie da sie go (lub nie dawało się)zmusić go do pracy z
    czestotliwościami pasujacymi do TV

    > CGA jesli mnie pamiec nie myli, to miala wyjscia TTL. Ale paroma
    > opornikami dawalo sie z tego zrobic sygnal TV mono.
    > Bywaly tez karty z wyjciem composite.

    Usiłowałem taką znaleźć i d...
    z wyżej wymienionych powodów

    > Problem jest IMO taki, ze CGA to byla u nas raczej rzadkosc.

    Ominęło nas to względne "szczeście", w tamtych realiach była by
    absurdem ekonomicznym

    > A Herculesow pelno ... tylko czy da sie jeszcze kupic ?

    Bo miały akceptowalny (dobry) stosunek jakość(rozdzielczość)/cena
    i monitory nie zabijały ceną (grafika pozwalała OrCada sensownie używać).

    > Hercules tez mial wyscia TTL, ale tez wystarczy pare opornikow.

    no nie, to za mało
    tak to sie dało z wczesnymi kartami VGA, można je było pogonić w
    częstotliwościach TV.

    > No i kwestia rozdzielczosci - Hercules dawal wyrazny obraz na monitorze
    > mono,

    właśnie

    > a CGA na kiepskim monitorze - oblesnie rozmyty, lub niskiej rozdzielczosci.

    i w socjalistycznej gospodarce gdzie PCty w przedsiebiorstwach się
    zalęgły nie miała racji bytu

    Włodek

  • 50. Data: 2018-09-24 11:51:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-24 11:43, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    pl...

    > Bo nie da sie go (lub nie dawało się)zmusić go do pracy z
    > czestotliwościami pasujacymi do TV

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hercules_Graphics_Card
    w polskojezycznej brak info o częstotliwościach

    W.