  • Data: 2018-10-20 17:32:30
    Temat: Re: Wyrazy współczucia dla kierowcy auta
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Natomiast kiedy jadę rowerem, całkiem zgodnie z PoRD,

    Niestety chyba jesteś wyjątkiem. Większość raczej jeździ jakby PoRD
    miała w dupie (niesygnalizowania skrętu, przejeżdżanie przez przejście
    dla pieszych, jazda na czerwonym). A spróbuj takiemu stanąć przed
    skrzyżowaniem na przejeździe rowerowym, mimo że nie masz innej
    możliwości by bezpiecznie włączyć się do ruchu, to ci obkopie samochód.

    Tu
    https://www.google.pl/maps/@52.2375379,21.1302722,3a
    ,75y,149.94h,102.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxDADrKqJ2FC
    rrhB_QCg5-Q!2e0!7i13312!8i6656

    mi gościu nawymyślał który wyskoczył z prawej strony bo mu ścieżkę
    zatarasowałem (mógł oczywiście spokojnie mnie z tyłu ominąć, ale co się
    nabulwersował to jego)

    na każde 10 km po
    > mieście mam co najmniej jedno zagrożenie ze strony kierowcy auta. Z
    > ciekawszych momentów: Biały dzień, rondo, żadnych aut ani ludzi, jak
    > okiem sięgnąć, pustki. Jedno się trafiło i najechało mnie na tym rondzie
    > z tyłu. Facet z rozbrajającą szczerością przyznał że mnie nie widział :)
    > Jakbym jako rowerzysta "nie widywał" aut to bym gryzł trawę od spodu od
    > pół wieku.

    Uważasz że ci "niewidzący" kierowcy to specjalnie powodują takie
    zagrożenie? Nikt raczej celowo nie szuka kłopotów polując na
    rowerzystów. W samochodzie niestety masz dużo mniejsze pole widzenia i
    każdemu może się zdarzyć niezauważenie rowerzysty. Ale niestety
    niektórzy rowerzyści nie dają szansy się zauważyć i lecą na łeb na szyję
    przez przejazd bo przecież mają pierwszeństwo. Przepis pozwalający
    rowerzystom przejeżdżanie przez przejazd z dowolną prędkością jest
    idiotyczny, czym to się różni od nagłego wtargnięcia na przejście
    jakiegoś maratończyka?
    Niestety właśnie niektórzy z nich już gryzą trawę od spodu.