    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyrywkowa kontrola trzeźwości niezgodna z prawem?
    Date: Wed, 20 Jul 2016 18:06:20 +0200

    On 20.07.2016 17:24, T. wrote:

    > To dlaczego prześwietlają wszystkich na lotnisku, a nie tylko
    > "podejrzanych"? tym też p. Bodnar się zajmie? :-)

    Dobre pytanie - odpowiedzi mogą być różnorakie:

    - bo im wolno z mocy jakiejś ustawy,
    - bo im wolno, bo tak wynika z regulaminu usługi - nie chcesz nie korzystaj,
    - bo im nie wolno, ale nikomu to nie przeszkadza,
    - bo nikt nie zapytał.

    Niemniej to bez znaczenia, bo pytanie dotyczy wyrywkowej, losowej
    kontroli alkomatem. I teraz - co do zasady, że nie należy jeździć
    nawalonym po drodze i policja powinna mieć jakieś ku temu instrumenty
    jestem za. Ale, ponieważ tak naprawdę chodzi o wykorzystywanie
    (niedoskonałego dodajmy, że to reszta Europy się myli, a że u nich
    trupów mniej to przypadek) prawa do nabijania statystyk, to naprawdę nie
    mam nic przeciwko temu, że ktoś im to samo prawo wyciągnie, żeby
    nabijanie statystyk ukrócić. Nawet ma moje (umiarkowane) poparcie,
    dopóki nie robi z siebie celebryty.

    Shrek