eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWysyp "30"? › Re: Wysyp "30"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
    n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <mjc0v7$91i$1@node1.news.atman.pl> <mjcbjf$o6h$1@srv.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <mjd17k$1nc$1@srv.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <555a134d$1$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555a226c$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Wysyp "30"?
    Date: Mon, 18 May 2015 22:57:29 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Lines: 121
    Message-ID: <555a5246$3$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: host-89-229-95-195.szczecin.mm.pl
    X-Trace: 1431982662 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27511 89.229.95.195:62639
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562291
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA49ECC473B7B2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...
    >
    >>>>>>> Czy ja dyskutuje z koniecznoscią karania piratów drogowych?
    >>>>>>
    >>>>>> Co rozumiesz przez pirata drogowego?
    >>>>>
    >>>>> pirat - ktos kto jedzie niebezpiecznie.
    >>>>
    >>>> .. dodajmy: co nie ma zadnego zwiazku z przestrzeganiem predkosci
    >>>> podanej na znaku
    >>>>
    >>> Czasami ma, czasami nie ma.
    >>> Odrzucmy wszelkie absurdy typu 50 postawione na dwupasmówkach etc.
    >>> Wezmy zwykła droge krajowa, zołtej kategorii :)
    >>> Wjezdzasz w teren zabudowany, masz zabudowania.
    >>> Jaka predkosc bedzie bezpieczna?
    >>
    >> Taka, przy ktorej panuje nad pojazdem i ktora pozwala mi dostosowac
    >> sie do zastanej w danym momencie sytuacji na drodze. W zwiazku z taka
    >> odpowiedzia zauwaz dwie rzeczy:
    >> 1. ze jest ona poprawna niezaleznie od miejsca, o ktorym mowimy (teren
    >> zabudowany, autostrada, itp)
    >> 2. ze nie jest ona powiazana ze znakami ograniczenia predkosci na
    >> drodze - tzn. moze byc tak, ze w terenie zabudowanym nawet 50km/h to
    >> bedzie za duzo
    >>
    > Czy dobrze rozumiem, ze dla Ciebie jazda dorga jest tozsama z torem
    > wyscigowym

    Niedobrze rozumiesz - ale znamienne, ze wiekszosc oponentow zaczyna od
    takiego wlasnie argumentu.

    - jestess jedynym uczestnikiem, nie ma pieszych, rowerzystów,
    > innych samochodów i jedynym wyznacznikiem jest panowanie nad własnym
    > pojazdem?
    > Powiedzmy ze to jest prosta droga w terenie zabudowanym - ot zwykła wioska
    > - czyli co? Tak ze 140 mozna leciec?

    Jesli pytasz mnie osobiscie, to nie - ja w podanych przez Ciebie warunkach
    nie czulbym, ze panuje nad pojazdem jadac 140km/h - nawet, gdyby byly
    doskonale warunki atmosferyczne. Lecz dopuszczam mozliwosc, ze istnieja tacy
    kierowcy, ktory w tych warunkach byliby w stanie bezpiecznie jechac podana
    predkoscia.

    >>>>>
    >>>>>> Jesli ktos jedzie 80 po 3
    >>>>>> pasmowej drodze to jedzie normalnie, jak wiekszosc. Za chwile na
    >>>>>> takich drogach pojawi sie 30 i jednym ruchem tysiace ludzi stana
    >>>>>> sie piratami. Mozna tez urealnic ograniczenia predkosci i liczba
    >>>>>> piratow bedzie powiedzmy 1 na miesiac.
    >>>>>> To nie jest problem bezpieczenstwa na drogach, tylko
    >>>>>> bezpieczenstwa budzetu.
    >>>>>>
    >>>>> Nie, to jest prawo zmieniane pod publiczke. Przeciez nowe przepisy
    >>>>> nie zmienia wpływów do budzetu...
    >>>>
    >>>> Moze sie okazac, ze obaj macie racje: juz przeciez tak bylo, ze
    >>>> zalozono konkretne i bardzo duze wplywy do budzetu z mandatow. A ze
    >>>> ma sie to nijak do bezpieczenstwa na drodze, to jest to oczywiste.
    >>>
    >>> Ok, ale co w tym kontekscie zmieniają nowe przepisy o ktorych tu
    >>> mowa?
    >>
    >> Na razie piszac poza kontekstem: zmienia sie podejscie zlodziei w
    >> mundurach - zaczynaja polowac na kierowcow tak jak kiedys na pijanych
    >> rowerzystow. Zauwaz, jaka akcje przeprowadzili w Szczecinie dzis tuz
    >> po polnocy na jednej z trzypasmowych drog wyjazdowych, na ktorej jakas
    >> pokraka ustawila znak ograniczenia do 70km/h, tymczasem bez
    >> najmniejszych problemow mozna tam w nocy i przy panujacych dzis
    >> warunkach na drodze _bezpiecznie_ jechac znacznie wiecej. Dodam, ze
    >> nie ma tam ruchu pieszych. Podpowiem tez, ze zlodziejaszkow nie bylo w
    >> przedmiotowym miejscu podczas poprzednich nocy.
    >>
    > Chyba nie rozumiesz pytania.
    > Co sie zmieniło?
    > Na rowerzystów polowali, bo złapany pijany to był wykryty przestepca.
    > Złapany kierowca w terenie zabudowanym przepraczajacy powyzej 50 km - kasy
    > tyle samo, nadal wykroczenie.
    > Z punktu widzenia policjanta bez zmian - pewnie tylko papierkologii
    > wiecej.
    >

    Zrozumialem az za dobrze.

    Naprawde sadzisz, ze z punktu widzenia mundurkowego zlodziejaszka nic sie
    nie zmienilo? - to po co te naglosnione ustawki w kilku miastach zaraz po
    polnocy i w ciagu dnia? Przeciez wczesniej tez mogli zabrac prawo jazdy za
    przekroczenie 50km/h. To jak to sie stalo, ze wczesniej nie bylo
    naglosnienia takich przypadkow? A dzis po kilku ledwie godzinach nowego
    prawa "chwala sie" statystyka (przyklad: wielkopolska, do godziny 13 - 11
    przypadkow; w skali calego kraju - kilkadziesiat). Bardzo szczerze watpie,
    by w poprzedzajace dni wyniki byly zblizone.


    >> Wracajac do kontekstu: nowe przepisy przygotowuja pole do strzyzenia
    >> przy okazji zlapania na prowadzeniu bez uprawnien i dla osrodkow
    >> egzaminacyjnych. Kary finansowe sadowe sa znacznie wyzsze od tych
    >> mandatowych, oplacalnosc i "efektywnosc" bedzie wyzsza.
    >>
    > Osrodki egzaminacyjne? Przeciez zabiora PJ i oddadza po 3 miesiacach.
    > Gdzie
    > tu zarobek dla egzaminatorów?
    > Opłaty sądowe? A skad miałyby sie nagle pojawic?
    > Doszukujesz sie spisku gdzie mamy do czynienia po prostu z głupota i buta
    > twórców prawa.

    Patrzysz krotkowzrocznie. Oczywiste jest, ze co najmniej czesc ludzi bedzie
    jezdzic bez praw jazdy - stana sie przestepcami, dla ktorych grzywny w razie
    ponownego zatrzymania beda szly w tysiace. Dlugofalowo takze osrodki
    zyskaja. Jak sadzisz: czy wszyscy z tych, ktorym dzis odebrali prawo jazdy
    (przypominam: kilkadziesiat osob w ciagu kilkunastu godzin) odzyskaja go z
    automatu?

    bart




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: