  • 41. Data: 2023-08-01 17:14:48
    Temat: Re: Wyważarka dynamiczna
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Jakoś nie jestem przekonany co do tego wyważania. To znaczy do konieczności
    > i skuteczności pokazanej operacji.

    Nie musisz być przekonany, wystarczy że konstruktor ustrojstwa, na
    spółkę z technologiem doszli do wniosku że to jest potrzebne.

    BTW: my tu gadu gadu o wyważaniu, tymczasem jakoś nikt nie zauważył w
    jakich warunkach odbywa się montaż, gdzie kolejne egzemplarze urządzenia
    leżą na kupie i obudowy się rysują i obijają o siebie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 42. Data: 2023-08-01 18:01:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.08.2023 o 16:38, J.F pisze:

    > I wogole czy to jest wyważanie, czy jakies oszustwo naiwnych.

    Oszustwo? Nie widzę sensu. Kto to zauważy, że wywarzają?

    Widać, że łopatki są ponumerowane w grupach.
    Może to tak wygląda:
    Włącza i czuje, że drży.
    Obcina zawsze 1.
    Włącza, drży mniej (idzie w dobrą stronę) obcina 2.

    Jeżeli bardziej drży po 1 obcina 3 więcej niż 1.

    Robert

  • 43. Data: 2023-08-01 18:54:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 18:01:50 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Oszustwo? Nie widzę sensu. Kto to zauważy, że wywarzają?

    a) klient na filmie promocyjnym,
    b) konkurencja sie będzie kupowała maszyny do wyważania, a może tylko
    szukała i zastanawiała sie jak oni to robią.
    c) wyważają zupelnie inaczej, ale patent przy tym naruszają

    > Widać, że łopatki są ponumerowane w grupach.
    > Może to tak wygląda:
    > Włącza i czuje, że drży.
    > Obcina zawsze 1.
    > Włącza, drży mniej (idzie w dobrą stronę) obcina 2.

    Jest to jakis pomysł.

    > Jeżeli bardziej drży po 1 obcina 3 więcej niż 1.

    Raczej po przeciwnej stronie. Ale potem wypadałoby i tak sprawdzic
    cwiartki 2-4

    przyjrzalem sie poklatkowo .. tam sie w 6:05 wirnik zatrzymuje
    w pozycji "3.5 w do wylotu". I wszystkie łopatki są całe.
    A potem jest szybkie cięcie, i przeskok do "2 do wylotu" i wycinają w
    sekcji 1. Tylko ze w sekcji 4 juz jest jedna wycięta.

    kolejne zatrzymanie w 6:11, zatrzymuje sie wirnik "3 do wylotu".
    Tym razem ucinają kawałeczek w sekcji 2.

    Ewidentnie cos ukrywają.

    J.

  • 44. Data: 2023-08-01 19:46:46
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, July 27, 2023 at 2:53:01 a.m. UTC-5, Robert Wańkowski wrote:
    > Skąd wiedza, którą łopatkę przyciąć?
    > https://youtu.be/owji2yAvZNQ?t=361

    Mysle ze sciemniaja.
    Ze niby dbaja o klienta i sie staraja.

    W praktyce plastikowe wtryski sa relatywnie rowne a jak nie rowne to prosciej jest
    gdzies tam powiercic czy nadspawac niz brac babe zeby sie z tym certolila.

    Dobrze kombinujesz z tymi sekcjami i obcinaniem na wyczucie. Ale mysle ze to nie to.

  • 45. Data: 2023-08-01 21:37:20
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Jest tam jeszcze pare innych rzeczy.

    Aż tak zaawansowany nie jestem, ale materiały na formy są różne
    co przekłada się na ich trwałość.
    Natomiast operator wklepuje jakieś poprawki aby było bliżej tego co w projekcie.
    Mocowanie ma jakieś bicie i narzędzie ma swoją tolerancję, trza kompensować
    żeby nie było 0,1 mm rozjazdu.

    > zeby na koncu produkt
    > mial założone 100mm.

    Ano.

    > Wszystko to, o czym projektant suszarek niekoniecznie ma pojęcie.

    Są na warezach różne kombajny po 10-20 GB do modelowania
    różnistych silników/magnetyzmu/cewek, jak dobrze poszukać znajdą
    się i takie do modelowania przepływu powietrza przy śmigle/wiatraku.

    Po tym jak kol. heby pisał co o wirusach, przeskanowałem swoje przydasie
    i antywirus krzyczał na 30% z nich. Trza uważać.

  • 46. Data: 2023-08-01 22:01:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Obcina zawsze 1.
    > Włącza, drży mniej (idzie w dobrą stronę) obcina 2.
    >
    > Jeżeli bardziej drży po 1 obcina 3 więcej niż 1.

    Jak się za to zabierze gościu bez należytej wprawy, to
    w końcu wszystkie łopatki poobcina po kawałku na łyso
    i wiatrak przestanie dmuchać. Ja bym jednak robił próby
    nieniszczące przez doczepianie obciązenia, a w przypadku
    trafienia ciął z drugiej strony.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2023-08-01 22:01:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Nie musisz być przekonany, wystarczy że konstruktor ustrojstwa,
    > na spółkę z technologiem doszli do wniosku że to jest potrzebne.

    Ja wiem, że w ich fabryce moje przekonania niewarte są funta kłaków.
    Zwykle na zakładowej giełdzie wysoko stoją przekonania księgowego,
    który może stać na stanowisku, że sprawa "drga/nie drga" w ogóle nic
    nie jest warta. A my tu jeszcze bierzemy pod uwagę, że marketingowiec
    też często ma dar przekonywania.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2023-08-02 00:50:00
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > Zwykle na zakładowej giełdzie wysoko stoją przekonania księgowego,
    > który może stać na stanowisku, że sprawa "drga/nie drga" w ogóle nic

    Jak będzie za bardzo drgać to zdechną łożyska w okresie gwarancji, a
    obsługa gwarancyjna wyrobu to kolejny słupek w excelu.

    > A my tu jeszcze bierzemy pod uwagę, że marketingowiec
    > też często ma dar przekonywania.

    I ów marketingowiec chciałby żeby jego wyrób był najcichszy na rynku.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 49. Data: 2023-08-02 09:56:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jak będzie za bardzo drgać to zdechną łożyska w okresie gwarancji,
    > a obsługa gwarancyjna wyrobu to kolejny słupek w excelu.

    Bardzo drgać nie będzie. Odcinany kawałek łopatki ma masę około
    dziesięciu miliogramów. Już o tym wspomniałem wcześniej. Szacowałem
    też siły związane z taką niezrównoważoną masą. Nie są w stenie zrobić
    krzywdy łożyskom.

    > I ów marketingowiec chciałby żeby jego wyrób był najcichszy na rynku.

    To się jakoś dogada z księgowym i razem zamówią cichy wentylator
    niewymagający wyważania. Nie tylmo symetryczny pod względem masy,
    ale z łopatkami zapewniającymi bezszmerowy przepływ powietrza.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2023-08-02 15:46:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 23:32:11 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Podobne widywałem już czterdzieści lat temu. Nie sądzę, by opłacało
    > się dzisiaj trzymać wiele wolniejsze.

    Chocby z oryginalnego filmu
    https://youtu.be/owji2yAvZNQ?t=43

    Ile trwa wtrysk, to nie widac, ale ogólnie się nie spieszą :-)

    J.