  • 11. Data: 2012-06-02 10:01:01
    Temat: Re: Wyższe składki na OC
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 02 Jun 2012 08:17:05 +0200 osobnik zwany Andrzej
    Zbierzchowski wystukał:

    S.A.

    > Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
    > tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
    > obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.
    >
    > No, ale OC jest obowiązkowe i sprzedawcy tego ubezpieczenia mogą robić z
    > cenami co im się żywnie podoba.

    to , że suma sie nie zmienia to tylko część kosztów. Ubezpieczyciel
    szacuje ryzyko do kwoty maksymalnej, ale to jest część skłądki. Druga
    część to realne koszty, czyli wypłacone ubezpieczenia. I jeśli ta część
    rośnie to musi podnieść składki by zarobić

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2012-06-02 10:04:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dysiek,

    Saturday, June 2, 2012, 9:38:04 AM, you wrote:

    > Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie
    > mowiac juz o milionie :-)

    Wystarczy wjechać w stacje benzynową i spowodować jej pożar.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-06-02 10:15:17
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    > Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
    > tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
    > obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

    Ogarniasz czym są koszty?

  • 14. Data: 2012-06-02 10:16:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    > No to cofam co napisałem wyżej.

    Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma faktycznie
    wypłacanych odszkodowań, a nie górny, teoretyczny pułap.

  • 15. Data: 2012-06-02 10:26:04
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 09:55, nazgul pisze:
    > Zapewne teĹź nie ma rynku spoĹźywczego
    > bo jest przymus jedzenia.
    > Na serio nie widzisz konkurencji miedzy TU, nie wydzwaniają do ciebie
    > jeden przez drugiego i nie proponują usług.
    > nie widzisz różnic w składkach zależnie od rejonu.

    Jeszcze nie widziałem aby kogokolwiek ścigano, osądzono i skazano
    prawomocnym wyrokiem za to że nie je. Policja kiedy zatrzyma Cię do
    kontroli nie interesuje się czy jadłes śniadanie czy nie. Natomiast
    interesuje się czy masz OC. Dlaczego?

    Bo OC nie jest Ci tak naprawdę do niczego potrzebne. Nawet jeśli
    spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie
    Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłeś. Dlatego kupujesz na
    sztukę, aby taniej, byle było. Bo przymus. Ale na obiad gówna z cebulą
    nie wcinasz, co? Mimo, że przymusu nie ma?

  • 16. Data: 2012-06-02 10:27:02
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 10:16, to pisze:
    > begin Andrzej Zbierzchowski

    > Ale to nie ma znaczenia, bo istotna jest przede wszystkim suma faktycznie
    > wypłacanych odszkodowań, a nie górny, teoretyczny pułap.

    Pozornie.

    Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

  • 17. Data: 2012-06-02 10:29:43
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 10:15, to pisze:
    > begin Andrzej Zbierzchowski

    > Ogarniasz czym są koszty?

    Oczywiście. Jak równiez to, że sa sztucznie pompowane. Rozumiesz,
    podatki :)

  • 18. Data: 2012-06-02 10:46:21
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-02 10:26, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Jeszcze nie widziałem aby kogokolwiek ścigano, osądzono i skazano
    > prawomocnym wyrokiem za to że nie je.

    jest wyższa kara niż kara śmierci i to nieuchronna?

    > Policja kiedy zatrzyma Cię do
    > kontroli nie interesuje się czy jadłes śniadanie czy nie. Natomiast
    > interesuje się czy masz OC. Dlaczego?

    dlatego żeby Ci wlepić mandat.

> [...]
    > spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie
    > Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłeś. Dlatego kupujesz na

    przepraszam, ale nie wciskaj mi co ja robię.
    Ponadto jak zauważyłeś konkurencja jest, skoro czujesz, że do niczego Ci
    to OC nie jest potrzebne (bo kupujesz je dla kogoś) to chcesz je kupić
    najtaniej. Dokładnie, możesz sobie wybrać tańsze lub droższe.
    Co chcesz udowodnić?
    Konkurencji nie masz gdy musisz płacić stałą stawkę, a poborca nie ma
    czym konkurować - przykład OFE.

    > Bo przymus. Ale na obiad gówna z cebulą
    > nie wcinasz, co? Mimo, że przymusu nie ma?

    jak pisałem
    mogę sobie wybrać OC, i jako najważniejsze kryterium przyjąć cenę, bo
    usługę odbieram nie ja tylko ktoś inny - jednak konkurencja wciąż jest.
    Ale, że często usługi się łączą (NW, assistance) to ostatnio nie
    wybieram firmy krzak i zwracam uwagę na jakość świadczeń.

    przymus nie ma tu nic do rzeczy.

  • 19. Data: 2012-06-02 10:49:43
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-02 10:27, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Pozornie.
    >
    > Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

    myślisz że w TU siedzą przedszkolaki
    nie znające statystyki?

    to sumę wypłat się szacuje (z pewnością precyzyjnie, z minimalnym zapasem)
    i nikt nie trzyma w skarpecie 600kE*liczba ubezpieczonych.

  • 20. Data: 2012-06-02 11:05:09
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Wystarczy wjechać w stacje benzynową i spowodować jej pożar.

    O ilu takich przypadkach slyszales?

    Dysiek