    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: XP+Vista+Linux na jednym dysku różne partycje
    Date: Sat, 21 Mar 2009 02:45:39 +0100

    ** Maciej Rogacki <m...@g...com> wrote:

    > Witam serdecznie jak w temacie Mam zamiar na czystym dysku postawić te trzy
    > systemy. I teraz pytanie przejrzałem google ale jest mnóstwo różnych
    > odpowiedzi W jakiej kolejności instalować systemy

    Nie ma znaczenia. Kolejność instalacji nie ma wpływu na dalsze możliwości - w
    sensie nie jest tak, że zachowując daną kolejność da się, a inną się nie da.

    Natomiast podział dysku na partycje może robić różnicę (dla Windows). Vistę i
    XP postaw na pierwszych dwóch partycjach, Linuksa na kolejnych dwóch (root i
    swap). Swap dla Linuksa ogólnie nie musi być w oddzielnej partycji, ale nie
    wiedzieć czemu niektóre instalatory Linuksa się przy tym upierają.

    > i z jakiego bootloadera skorzystać?

    Grub da radę albo z Twojego ulubionego, o ile też da radę.

    > Niektórzy sugerują instalacje xp potem visty ukrycie partycji i instalacje
    > linuxa by używać bootloadera visty.

    Nie to nie ma sensu.

    > Z czymś takim spotykam się pierwszy raz. Ewentualnie pytanie czy lilo badź
    > grub poradzi sobie z xp i vista?

    Lilo mało kto obecnie używa, grub sobie poradzi.

    > Jak ogryźć ten problem w taki sposób aby te systemy za bardzo się nie gryzły?

    To nie jest żaden problem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )