  • 61. Data: 2018-06-25 13:59:58
    Temat: Re: Yanosik
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Łoborze, to trochę jak z alkomatami w samochodach. Najbardziej się
    > pieklą ci, co za kółko wsiadają na bani. Mnie to kompletnie zwisa,
    > bo prokuratora się nie boję. Jak mi te zbierane dane oszczędzają
    > czas i nerwy, to mogą je udostępniać nawet samej Świętej Annie.

    A moze po prostu masz troche inny poziom oczekiwan co do szeroko pojetych
    swobód obywatelskich?
    Bo najlatwiej powiedziec, ze jak ktos jest przeciwko powrzechnej
    inwigilacji to pijak i złodziej. Ale czy to jest merytoryczne podejscie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 62. Data: 2018-06-25 16:31:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 09:54, Myjk pisze:
    > Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.

    >Wydaje mi się, że trudno odróżnić kilka odczytów "tramwajowych" od
    >kilku odczytów kierowców posuwających się w korku. Dokładność GPS
    >zbyt słaba.

    Szczegolnie ze jedni i drudzy czekaja na tych samych swiatlach :-)

    J.

  • 63. Data: 2018-06-25 22:45:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Jun 2018 12:57:04 +0200, w <pgqhpu$hoo$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Mapy coraz gorsze? Względem czego?
    > Wydaje mi się, że chyba nie:

    To co napisałeś to się poprawia.
    Ale kategoryzacja szwankuje. Wymyślili sobie, że drogi z kostki będą mieć
    niższą kategorię niż asfaltowe.
    Poniekąd słusznie, tylko że droga z kostki potrafi być główną drogą osiedlową,
    a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową
    ominąć.

  • 64. Data: 2018-06-26 00:17:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 22:45:51 +0200, r...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową

    Przejedz sie ulica Cwiczebna, pochwalisz :-)

    J.

  • 65. Data: 2018-06-26 14:40:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-24 o 00:55, Myjk pisze:
    > Sat, 23 Jun 2018 12:04:09 +0200, Trybun

    > Przecież tak właśnie napisałem. Teraz jest to z automatu jak uruchamiają
    > apkę, a mogłoby się dziać cały czas, pod waruniem że się zgodzą.

    Czytałem gdzieś że w najnowszych wersjach androida można już wyrażać
    zgodę selektywnie, w starszych - całościowo, albo się godzisz na warunki
    zawarte w stu punktach albo instalator kończył pracę.

    > No nie ma, i nie będzie. Bo żeby poprawić jakość śledzania korków wystarczy
    > uruchomić zbieranie danych od użytkowników.

    Będą. Zdaje się że XXI wiek będzie wiekiem drona. Tak, ale tylko wtedy
    gdy wszystkie auta będą miały fabrycznie instalowane nadajniki GPS a ich
    kierowcy obowiązek  włączania w trakcie jazdy.

    > Przecież tak właśnie napisałem. Muszą się zgodzić i to wszystko. Nie trzeba
    > w celu zbierania informacj głupkowato dronów wysyłać.

    Na ilu procentach danych chciałbyś to opierać. Co który kierowca ma
    zainstalowanego Yanosika i jest w strefie twojego zainteresowania, że
    już nie będę poddawał w wątpliwość rzetelności podawanych przez nich
    informacji.

    > Nie robi tak, bo użytkownik musi się zgodzić na udostępnianie lokalizacji
    > googlowi.

    A różni sie to czymś od tego co napisałem?

    > Przecież tak właśnie napisałem. Dlatego twój pomysł z puszczaniem dronów
    > celem obserwacji drogi jest abstrakcyjnie słaby.

    Bez dronów prawdziwe omijanie korków nie jest możliwe. Dronów albo
    jakiegoś ich odpowiednika, np systemu satelitów.

  • 66. Data: 2018-06-26 14:41:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-23 o 23:22, r...@k...pl pisze:

    > Zapytaj ich. Z tego co wiem gros informacji otrzymują z
    > lokalizatorów/monitoringu GPS.

    To ja przynajmniej na razie podziękuję - NIE!

  • 67. Data: 2018-06-26 14:43:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-23 o 23:24, r...@k...pl pisze:

    > No, asfalt leży. I co z tym dalej?

    Godzina stanie albo jazdy w żółwim tempie.

    > Wystarczy parę razy w navi przełączyć typ trasy, aby wiedzieć że najkrótsza
    > często jest najdłuższa.

    Normalka przy zmianach w wcześniej zaplanowanej trasie, i trudno mieć do
    kogoś o to pretensje. Naprawdę nie wiem czego niektórzy oczekują po
    nawigacji - jakiejś sztucznej inteligencji? Może kiedyś, np dron (będący
    na wyposażeniu auta) będzie podawał do pojazdu dane do pokładowej
    nawigacji a ta precyzyjnie i bezbłędnie pokieruje kierowcą.. Ale jak na
    razie nawigacja to tylko programik w którym  kierowca może wpisać w
    przybliżeniu trasę do celu.

  • 68. Data: 2018-06-26 15:56:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Normalka przy zmianach w wcześniej zaplanowanej trasie, i trudno mieć
    >do kogoś o to pretensje. Naprawdę nie wiem czego niektórzy oczekują
    >po nawigacji - jakiejś sztucznej inteligencji?

    Poniekad.
    Ma prowadzic "dobrą trasą", a najkrotsza raczej taką nie bedzie.

    Jak cie jeszcze wpusci w jakies polne gruntowe, to szybko zapomnisz,
    ze chciales najkrotszą.

    Ciekawe - GM juz nie ma opcji najkrotsza ... nie pasowala im do
    koncepcji, czy z czasem stwierdzili, ze to nie ma sensu?

    Ciekawe 2 - na trasie Wroclaw-Karłów GM proponuje trzy warianty, 122,
    112 i 128km.
    A rowerem ... tez 3 warianty, najkrotszy 120 km.

> [...]
    >pokieruje kierowcą.. Ale jak na razie nawigacja to tylko programik w
    >którym kierowca może wpisać w przybliżeniu trasę do celu.

    Kierowca wpisuje cel dokladnie (albo i nie). Nawigacja dobiera trase.

    Jak kierowca chce, to moze i trase ustawic dokladnie - ale to nie w
    yanosiku, bo ten nie ma punktow posrednich.

    J.

  • 69. Data: 2018-06-26 16:30:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-06-2018 o 23:45, r...@k...pl pisze:

    > To co napisałeś to się poprawia.
    > Ale kategoryzacja szwankuje. Wymyślili sobie, że drogi z kostki będą mieć
    > niższą kategorię niż asfaltowe.

    Bardzo prawidłowo.

    > Poniekąd słusznie, tylko że droga z kostki potrafi być główną drogą osiedlową,
    > a AM potrafi poprowadzić drogami szerokimi na jedno auto, by tą główną kostkową
    > ominąć.

    Reklamacje do zarządcy dróg.

  • 70. Data: 2018-06-26 22:32:02

    Tue, 26 Jun 2018 17:30:14 +0300, w <pgtill$uu9$2@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Bardzo prawidłowo.

    Oczywiście -- zwłaszcza gdy droga z brukowej kostki jest w lepszym stanie,
    znacznie szersza (kursują nią autobusy), a na wąskiej asdaltówce ciężko ominąć
    zaparkowane samochody. Nadajesz się do AM :D

    > Reklamacje do zarządcy dróg.

    W moim Matrixie zarządca dróg nie odpowiada za jakość map w AM.